dinsdag 17 juni 2014

Review : Schwarzkopf Essence Ultime, Omega Repair...

Ondanks dat ik vaak opgestoken haar draag en een behoorlijk bos met krullen heb, heeft mijn haar door het vele steilen en buiten zijn van mij, natuurlijk best wel het een en ander te lijden, wind, regen , maar vooral regelmatig fel zonlicht doordat ik bet wel veel op pad ben, voor mijn liefhebberijen. Daarom besloot ik naar de drogisterij te fietsen, om toch maar eens iets aan te gaan schaffen om de schade aan de conditie van mijn haar, eventueel nog een piepklein beetje proberen te herstellen...

Aangekomen bij de drogisterij schiet ik na binnenkomst, snel naar het schap waar de haarverzorgingsproducten staan en hoe vreemd het ook mag klinken onbewust blijven de verhalen die je over een product hoort toch hangen. Mijn oog viel direct op de bekende, maar vooral een beetje klassiekere merken...Nu heb ik al een behoorlijk aantal flesjes haarverf, shampoo en conditioner gebruikt in mijn leven , dus helemaal wereldvreemd ben ik op dat gebied niet helemaal.. En na een tijdje op de diverse potjes en flesje gelezen te hebben, viel mijn oog op Schwarzkopf Essence Ultime, Omega Repair...





 
 
Deze beweert dat er door de rijke formule, herstel plaats vind tot diep in de haarcellen en gespleten haarpunten kan voorkomen tot 95%. Als ik op de bodem van de pot kijk naar de ingredienten en lees daar Ingredienten op die een soort van abracadabra zijn, voor een simpel mens als ik.





Ook staat op de pot dat je het geheim van Claudia Schiffer ontdekt en ze beveelt het zelfs aan. Misschien knap ik er ook van op! Je weet tenslotte maar nooit!
Als ik betaald heb, en iets later naar huis fiets heb ik er alle vertrouwen in en als ik iets later thuis de pot voor mij op tafel zet, valt mij op dat ik de verpakking subtiel maar wel erg mooi vind. Wit met een goudkleurige balk aan de voorzijde.... Als ik de plastic pot opendraai, zie ik dat het geen afgesloten verpakking is en dat valt mij eigenlijk wel een ietsjes tegen


.

Het is een lekkere grote pot, want 200 ml vind ik niet een heel kleine hoeveelheid... Het masker vind ik echt heerlijk ruiken, precies goed, niet te overheersend en drukkend. Er staat ook een erg duidelijke gebruiksaanwijzing op de pot, die goed leesbaar is en niet al te kleine lettertjes heeft, en dat vind ik wel erg prettig. Het product voel stevig aan, niet te dik of te dun en is makkelijk smeerbaar...Klinkt goed en ziet er ook zo uit!...

 
De gebruiksaanwijzing is erg simpel ; Zachtjes in nat haar inmasseren. 1 Minuut laten inwerken en goed uitspoelen. Regelmatig gebruiken.
Als ik het haarmasker in mijn haar gemasseerd heb, ruikt de kamer behoorlijk lekker naar het product en als ik het uitspoel voelt het al veel en veel fijner aan, ...zelfs als het gedroogd is, voelt het veel beter uit en is er een kleine zichtbare verbetering, mijn krullen zijn wat compacter en minder pluizig geworden...Ik ben een tevreden mens en blijf dit nog wel een tijdje gebruiken...

 
 
Dit product kocht ik bij het Kruidvat voor 4 euro 99.
Maar word bij verschillende andere drogisterijen en grote supermarkten verkocht.
 
 
 
Heb jij al producten uit deze Schwarzkopf Essence Ultimate lijn geprobeerd?

                                                                              Petra
 
 
 
 
 

1 opmerking: