woensdag 18 juni 2014

Bio- Oil?

Jeuk is erger als pijn zegt men wel eens, en uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit echt klopt. Helemaal als jeuk uren of zelfs dagen achter elkaar aanhoud. Dan ben je in staat om keihard te gaan huilen..Uiteindelijk word je er doodmoe van, en geestelijk word je dan ook niet echt veel vrolijker, tensminste ik word behoorlijk chagerijning als ik zo een echt aanval van jeuk heb...Je gaat krabbelen, de huid gaat uiteindelijk kapot, er komen korstjes op, die jeuk en ja je gaat weer krabbelen en er worden dan vaak ook nog ontsierende littekentjes

Zoals ik al eens eerder vertelde heb ik bij tijd en wijle complete aanvallen van jeuk. Er is geen duidelijke allergie geconstateerd, door een arts en uiteindelijk is er helemaal niet aan de huid te zien. vermoedelijk heeft het iets met mijn stofwisselingsziekte te maken, maar helemaal zeker is dat niet.. Een paar dagen terug stond ik bij de drogisterij en keek ik zo eens een beetje rond in de schappen en daar viel mij oog op de vrij simpele, oranje met witte verpakking, van een product genaamt Bio- Oil...Op de verpakking staat vermeld dat het helpt voor littekens, huidstriemen, pigmentvlekken, verouderde houd en een uitgedroogde huid. ...Hmmmzzz bedenk ik mij zou het ook helpen tegen jeuk?



Tuurlijk helpt het ook tegen jeuk, bedenk ik mij dan, als het helpt bij een uitgedroogde huid, dan helpt het ook bij de daaruitvloeiende klachten, lijkt mij...Even twijfel ik ...en lees dat het hypoallergeen is, maar ook dat helpt als kalmerende after sun behandeling....en dan besluit ik om het te kopen.Iets later sta ik bij de kassa met de kleinste flacon van 60 ml...



Thuis aangekomen, haal ik de bijsluiter en de flacon uit de verpakking en zie dat het een doorzichtige flacon is met een roze achtige olie er in. Handig dan kan je mooi zien hoeveel er nog in zit..Als ik het flesje open draai komt mij een kruidige geur tegemoet en het is overduidelijk dat er Kamille in het product verwerkt is..en dit verklaart ook direct de kalmerende werking van het product...De olie is niet te dik en niet te dun, zeker niet vettig en makkelijk uitsmeerbaar. Ook trekt het best wel snel in de huid en laat een lichte glans achter op de huid,...


Omdat de extreme jeuk die ik soms voel niet altijd aanwezig en soms wel weken achter elkaar weg blijft en ik ook nog niet lang in de zon ben geweest kan ik nog niet goed beoordelen of het daadwerkelijk gaat helpen. Ook staat er op de verpakking vermeld dat je het een minimumperiode van 3 maanden aan zal moeten gaan brengen en dat de resultaten verschillen per persoon, dus voor dat dit door mijzelf uitgetest is, dan zijn we wel even verder...Maar ik kom hier zeker nog op terug, want ik ben echt erg nieuwsgierig......beloofd!



Bio- oil is te kopen in verschillende drogisterijen , Zelf kocht ik hem zelf bij het Kruidvat en betaalde voor de 60 ml flacon, 11, 49

Een flacon van 125 ml kost 20.29 en de grootste flacon die ze verkochten van 200 ml kost 28.49 € .Ook kan je het kopen bij de diverse online drogisterijen.

Heb jij wel eens Bio -Oil gebruikt ?..Wat zijn jouw ervaringen met Bio- oil?

Petra



 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop voor je dat het gaat helpen ken dit product verder niet maar het klinkt wel fijn x

    BeantwoordenVerwijderen