woensdag 24 juni 2015

Zelf maken; Guacamole gezichtsmasker ....

Het is al weer een tijdje terug dat ik via Treatwell, een receptuur kreeg voor een Guacamole gezichtsmasker, voor een droge huid. Nu ben ik gek op budget maskertjes, helemaal als ze natuurlijk ingrediënten bevatten, dus het recept bleef staan op mijn PC. Uiteindelijk besloot ik om een poging te wagen om dit maskertje eens te gaan proberen...Ik zou compleet buiten mijzelf te treden als ik naar de winkel zou rennen om direct de benodigde producten aan te schaffen... En toen een supermarkt Advocados in de aanbieding had, besloot ik het masker te gaan maken. Ook het benodigde potje honing besloot ik mee naar huis te nemen...





Volgens het recept is het de bedoeling dat je rijpe Advocado door de midden snijd. Nu ben ik niet echt een keukenprinses, maar dat moet wel gaan lukken...Zonder al te grote ongelukken..



Het is de bedoeling dat je deze helft pureert,...Alleen rees mij de vraag : Hoe doe ik dat?.. Bij het prakken met een vork vlogen de stukken alle kanten op...Dus dat ging hem niet worden!...Ik heb helaas nog geen staafmixer....In de blender dan maar?.....Het werkt wel, maar het is zeker niet optimaal , er blijven grote stukjes Advocado zichtbaar....



Nadat ik de gepureerde Advocado uit de blender gehaald had en het in een schaaltje had gedaan. deed ik er zoals in het recept beschreven stond 2 eetlepels honing bij..En roerde dit goed door tot dat het een masker was....wat een kleur, maar ik kon het niet laten....Het moest natuurlijk ook geproefd worden....




Zelf vind ik te een beetje vloeibaar aanvoelen voor een maskertje, en toen ik het op mijn gezicht deed, bleek het inderdaad iets te vloeibaar te zijn...Ik had beter minder honing kunnen gebruiken...het masker gleed er heel makkelijk weer af....
Maar, maakt niets uit, handdoek op het bed, masker op en liggen maar.....

Jullie mogen lachen, ....geen probleem en compleet begrijpelijk.....
Na 20 minuten ben ik heel voorzichtig opgestaan en heb de stukjes Advocado en het maskertjes eraf gehaald..Vervolgens heb ik het masker afgespoeld met lauwwarm water en...





Echt ongelofelijk,Wat een supertip!...... Wat voelt mijn huid onwijs zacht aan!....Logisch eigenlijk want Advocado en honing helpen beiden de huid te herstellen en hydrateren als een tierelier....
Mijn huid voelt super lekker zacht aan...En dan moet je nagaan, dan heb ik die Advocado nog niet eens helemaal klein gepureerd gekregen tot een soort papje..

Natuurlijk is net zoals ik, niet iedereen een keukenprinses en ook niet in het bezit van zo een handige een staafmixer. En is het misschien dan ook wel wijzer voor je,om wel in het bezit te zijn van beiden, om een gezichtsbehandeling te ondergaan. Wil je  een professionele gezichtsbehandeling, dan kun je natuurlijk altijd een afspraak maken bij een salon in jouw buurt. Ik doe dat in elk geval ook tot ik een staafmixer aangeschaft heb, ....Je kunt er natuurlijk eentje vinden via de uitgebreide lijst overzicht van gezichtsbehandelingen in jouw buurt

Heb jij wel eens ergens een "Treat" geboekt via Treatwell?






                                                                          Bron: Treatwell.nl

14 opmerkingen:

  1. Dat is handig! dit kan je heel gemakkelijk zelf maken ja, tenminste ik weet niet of het mij zou lukken. Ik heb een tijdje geleden een behandeling gehad via treatwell , dat was zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit maskertje wil ik ook zeker eens een keertje maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel makkelijk om te maken zeg, en het resultaat klinkt erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, Petra, die foto :-) Zalig. Avocado is echt een super skincare ingredient! Dit masker kan dus alleen maar goed zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het ziet er heel eerlijk gezegd wat smerig uit die groene ´stukken´ ;)
    maar het lijkt me wel een erg fijn masker voor je gezicht ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerlijk ik moest wel even lachen haha. Wel een onwijs handig recept en ik ga het zeker ook een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat handig om zo zelf een masker te maken! Al zou ik eerst nog eens naar de winkel moeten lopen, avocado en honing heb ik namelijk nooit in huis, hahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien maak ik deze ook wel een keer! Klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oo wat een simpele maskertje voor te maken & die dan nog eens de huid zacht maakt!
    Dit ga ik eens proberen :)
    X fijne artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit masker zou ik zelf niet snel maken. Ik vind avocado helemaal niks! De geur staat me niet aan, ik vind het niet lekker en ik vind het er ook niet smakelijk uitzien. Ik weet trouwens dat je het masker niet op eet hoor! Wel fijn dat het zo goed werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lekker zeg!!!! :) lijkt mij leuk om ook een keer te gaan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat cool om ook een eigen masker te maken!!! :) super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg om het zelf te maken! Volgens mij smaakt het ook nog eens super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze masker is echt een keer aan te raden! Ikzelf heb het gebruikt en mijn huid voelt lekker aan.

    BeantwoordenVerwijderen