dinsdag 2 september 2014

Eerste Hulp bij Beginnende Misere...verkoudheid dus!




Even wist ik niet wat mij gisteren over kwam, eergisteren had ik nergens geen last van. Toen ik gistermorgen wakker werd..zo verkouden als een beer! Getsie! Heel erg vrolijk word ik er niet van maar er is helaas weinig aan te doen..De "schade" nog een beetje beperken dat kan vaak wel..

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om dit te krijgen op de eerste dag van de maand waarin het herfst word? Ach eigenlijk maakt het ook niet uit hoe ik er aan kom... Hoe ik eraf kom, dat is veel belangrijker ...

Gelukkig heb ik toch wel een paar handige tips en die wil ik graag met jullie delen!

Neem meer rust, zelf heb ik gemerkt als ik mijn rust neem, dat het echt wel helpt...Alles in een lagere versnelling doen en ietsjes vroeger gaan slapen.

Drink meer, ......Vocht verminderd taai slijm, dus een extra kopje thee, glaasje water of sap....Natuurlijk helpt het beroemde kippensoepje ook behoorlijk goed!

Vermijd stress, ...Als je te veel stress hebt of je veel te druk maakt, dan daalt je weerstand nog verder...Neem dus de tijd om lekker ontspannen bv een DVD tje te kijken.Wees extra lief voor jezelf!

Hak een uitje in stukjes en zet die voor je gaat slapen naast je bed op een schoteltje. Het ruikt dan niet echt heel erg lekker s'ochtends in je slaapkamer. Maar je moet toch luchten als je naar je werk of opleiding gaat. Bacteriën zijn helemaal niet zo dol op frisse lucht, dus open dat raam...

Blijf wel actief, maar overdrijf niet, Waarschijnlijk kan je als je niet verkouden bent, geen marathon lopen, dus ook als je verkouden bent kan je dat niet. Een stukje naar de bushalte lopen of naar de winkel fietsen is meer dan voldoende...Slow down!

En dan de laatste tip, ...hoop , duim en bid dat het niet erger word. Je weet nooit of het helpt, maar als je het niet doet helpt het ook zeker niet...

 Hatsjoe,


 ( de foto bij dit artikel heb ik geleend op van de website van Tempo )

18 opmerkingen:

  1. Wat een goede tips! Erg handig artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik merk ook dat ik steeds meer begin te snotteren. Laten we hopen dat met het mooie weer eind deze week alle verkoudheid weer weg gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! Door de weersveranderingen ga ik ook wel eens snotteren. Bij mij helpt het om me rustig te houden en warme thee te drinken. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh niet leuk! Heel veel beterschap Petra :)! Je handige tips zorgen er vast voor dat het in een mum weer over is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah beterschap! Deze tips kan ik wel gebruiken, ik ben helaas heel vaak verkouden! Vannacht ga ik een ui naast m'n bed proberen, hopelijk helpt het een beetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede tips! Ik merk dat ik ook weer verkouden wordt, en ik ben er net weer van af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tips!
    Laat die verkoudheid nog maar lang wachten bij mij! Ik haat het om verkouden te zijn!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, een duidelijker begin van september kun je niet krijgen :(
    Goeie tips! Enne, zacht en romig ijs wil ook wel helpen. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap! En wat een handige tips! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze tips komen precies op het goede moment! Ik ben niet verkouden, nog niet tenminste, maar iedereen om me heen loopt ermee rond dus het zal niet lang meer duren voor ik het slachtoffer ben. Aan jou in ieder geval heel veel beterschap! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahw veel beterschap!!!!! Mijn keel begint nu ook een beetje pijn te doen hopelijk word ik niet ziek. Ik merk wel dat als ik ziek ben en ik slaap veel dat ik dan veel sneller beter ben dan als ik veel tv ga kijken of ga bloggen ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had er vorige week ook al last van, nu ben ik er gelukkig overheen. Alleen nu begint mijn arme vriend :(
    Heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijne tips :) Het is ook zulk gek weer, paar weken geleden was het zo koud en nu wordt het weer warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke nieuwe opmaak heb je nu! En fijne tips. Mijn zus is sinds gisteren verkouden aan het worden, dus zal ze aan haar doorgeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijne tips! Ik vind het vreselijk om verkouden te zijn dus begrijp heel goed dat je er zo snel mogelijk van af wilt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne tips, ik haat verkouden zijn :)
    Veel beterschap liefs X

    BeantwoordenVerwijderen