maandag 14 juli 2014

Essence, Love letters....

Zelf ben ik dol op Sale en nog veel gekker ben ik op uitzoekbakken in winkels...En toen ik afgelopen week voor onze huisapotheek bij Trekpleister moest zijn, en ik de Essence Goddes waves collectie zag staan in het schap...bedacht ik mij dat er dan vast ook wel een koopjes bak ergens in de winkel moest staan...En ja hoor, op de toonbank trof ik ergens in een hoekje weggestopt, een klein mandje met afgeprijsde make up!..

Nu ben ik niet snel geneigd om alles mee naar huis te slepen wat een koopje is. Alles wat je niet toch niet gebruikt maar wel koopt is eigenlijk geen koopje, maar kastvulling! Aangezien wij een huisje hebben wat erg klein is,  kan en wil ik geen onnodige spullen mee nemen. Toch kan ik natuurlijk ook niet altijd de verleiding weerstaan. En ook nu was dit het geval..

In het koopjes mandje, vind ik namelijk 2 tinten nagellak uit de Essence Love letters, limited collection..Ondanks dat de beide tinten echt heel erg ver uit mijn comfort zone liggen, besluit ik ze toch te kopen...Tenslotte blijk ik het best wel eens leuk te vinden om het oude vertrouwde gewoonten achter mij te laten en nieuw dingen uit te proberen..Thuis aangekomen zet ik de nagellakjes op tafel en begin ik om de namen van de lakje op te zoeken. Ze blijken "Rosy in Love" en " I got a chrush on Blue" te heten...


Van de laatste benaming trek ik mijn  wenkbrauwen even op, Die lak is hartstikke lichtgrijs en op de pagina van Essence staat lichtblauw?..zelfs hemelsblauw?...Zal dan wel hemelsblauw met grijssluiers erover zijn! Ik zie er geen hemelsblauw erin...
De flesjes zien er wel schattig uit. Ze zijn helemaal recht vormgegeven, met sierlijke zilverkleurige sierlijke lettertjes er op...en bevatten 7 ml inhoud. Ik vind dit een prettige hoeveelheid voor een nagellak. maar dat is natuurlijk persoonlijk..Aan de achterzijde op de flesjes staat het een en ander aan tekst gedrukt..Dit is wel lastig te lezen door de lichte lak en de zilverkleurige lettertjes....Ik weet dat het optisch niet zo mooi staat op de verpakkingen, maar fabrikanten zouden er toch iets meer rekening mee moeten houden, dat er consumenten zijn die dit wel willen lezen.....



De kwastjes zijn helemaal recht, zonder afgeronde hoekjes. Ook heeft de lak een echte nagellakgeur, en is deze vrij dun, vind ik...Wel is hij hierdoor erg fijn smeerbaar. Een nadeel hieraan is wel dat je snel te veel lak op het kwastje hebt en dit dus als een soort druppel ineens helemaal op je nagel beland...




De kleur "Rosy in love" dekt verre van goed, ik had deze 3 laagjes opgedaan en nog zat ik een soort van lichtere plekjes...De tint "I got a crush on Blue, dekte duidelijk beter en na 2 laagjes was deze voor mij prima...Tot mijn verbazing zag ik dat er inderdaad toch een verklaring voor de naam was, op mijn nagel was hij inderdaad best blauwachtig. En ik vind het een heel aparte mooie kleur...Beide tinten drogen behoorlijk snel en blijven ook erg goed zitten...


Nu zijn deze tinten niet meer in het assortiment van Essence, maar liggen ze soms nog wel in uitzoekschappen bij het Kruidvat en Trekpleister...Ik kocht ze voor 1 euro per stuk......en .ik kan een ding wel oprecht zeggen...I got a crush on this blue"

Heb jij wel eens van die koopjes die je achteraf echt fantastisch vind?

groetjes Petra

16 opmerkingen:

  1. Wauw, hele lieve kleurtjes! Ik vind ze allebei even mooi. En wat heb je zo voor een fijne prijs gekocht, lucky you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook echt heel erg blij mee....de tintjes zijn zo lief om te zien...

      Verwijderen
  2. Mooie nagels , je bent niet de enige die gek is op die blauwe kleurtje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik heb ook al aardig wat keertjes zitten kijken naar de blauwere tint...

      Verwijderen
  3. Bofkont! De sale bakken zijn soms erg leuk hier is die zelf nog niet begonnen x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, de Sales, vreemd is dat eigenlijk wel, dat ze bij jullie er nog niet zijn...., de ene winkel heeft het wel, de andere nog niet, zelfs als het een winkelketen is zoals het Kruidvat is het nog niet eens op dezelfde dag dat bv Make up in de bakken ligt....

      Verwijderen
  4. Mooie kleurtjes! Goed prijsje ook!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleurtjes voor een erg leuk prijsje :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie lakjes ♥ heb je goed gescoord.!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, die grijze (of blauwe) is echt heel gaaf! Tja, koopjes blijven rare dingen hè. Ik scoorde laatst zonder verwachtingen een potje pigment (koper) van essence voor 50 cent en schrok me thuis echt rot van de pigmentatie. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het levert wel eens echte verassingen op, .....deze blauwe grijzen nagellak was ook een echte suprise ( Ik had zoiest toen ik hem kocht van ja, ach, het is wel leuk )en dan ben ik gewoon heel erg blij....

      Verwijderen
  8. Wat een lieve kleurtjes! Ik vind ze zo ook erg leuk gecombineerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er super mooi uit! Liefs irene

    www.madebyirenelouise.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen