woensdag 11 juni 2014

Céréal ...

Tja, het lichaamsgewicht, het blijven natuurlijk alleen maar cijfertjes op de weegschaal, zegt men...Tot zekere hoogte klopt dat ook wel, voor mijzelf, want mijn levensgeluk is niet afhankelijk van wat dat ding laat zien. Wel is het natuurlijk een feit dat bij een behoorlijk hoog of extreem lichaamsgewicht, dit de kwaliteit van je leven goed kan beinvloeden...Ook is suiker niet echt goed voor de huid en je stemming kan er ook behoorlijk onder te lijden hebben.....In mijn zoektocht naar gezondere voedingsmiddelen heb ik door de verpakkingen op de achterzijde regelmatig goed te bestuderen wel gezien dat er echt haast overal behoorlijk wat suiker of zout in verwerkt zit en heel eerlijk gezegd word je daar niet echt vrolijk van....

Als ik door de supermarkt slenter valt mijn oog op een vrolijke, fris uitziende veel tintjes groen, en geel, uitziende verpakking....Mijn oog valt op de tekst in het donker geel vakje rechtsonder op de verpakking, .....Zonder suikers, -40% kcal. Ik pak het zakje uit het schap en geheel op de automatische piloot, draai ik het zakje om en zie in het tabel met voedingswaarden, dat 100 gram van de pepermuntjes 238 kcal bevat.  Ik draai snel het zakje om en want ik dacht ..... op de voorzijde staat toch heel iets anders?....Ik besluit het zakje aan te schaffen en hier thuis verder onderzoek naar te doen....



Thuis aangekomen ga ik nogmaals naar de verpakking zitten kijken, goed lezen en als even later de buurvrouw een bak koffie komt drinken leg ik haar het dilemma voor...Ook zij begrijpt er geen ene hout van,  en na enig over en weer geklets over dit vreemde verschijnsel besluiten wij even op de website van het product te gaan kijken. Dit verduidelijkt echt direct veel, voor ons allebei...Deze pastilles bevatten 40% minder calorieën dan normale pepermuntpastilles!... Aha, dat verklaart veel! Alleen schrik ik mij wel te pletter van het simpel rekensommetje dat 40% van 238 nog altijd 330 is en dat vind ik schrikbarend veel calorieen in een zakje pepermuntpastilles....Oef!


Hmmm, zijn ze eigenlijk lekker? vraagt de buurvrouw aan mij. Geen idee of pepermuntpastilles met Sorbitol lekker zijn, antwoord ik haar terwijl ik het zakje openmaak...Even proeven we en eerlijk is eerlijk,.... Ze zijn lekker, wel iets kleiner en compacter als je ze in je mond hebt als andere soorten, waardoor je ietsjes harder op de pastilles moet zuigen maar heerlijk zoet, ...verfrissend en ronduit lekker... Een duidelijke niet overheersende muntsmaak...Het zakje is gevuld met 100 gram....en er staat duidelijk op de achterzijde vermeld dat je bij overmatig gebruik last kan krijgen van een laxerend effect....Een gewaarschuwd mens telt dus voor 2!....

Tja ik kan maar een conclusie trekken over deze pepermuntpastilles van Cereal, ...Een lekker verfrissend product, wat niet bomvol met kunstmatige kleur, smaakstoffen en suikers zit. De producent heeft een website, die erg transparant is over de productenen....En waarop, de inhoud van hun producten zodat deze, bv  met een dieet,  in verband met een voedingsallergie, duidelijkheid verschaffen....

Top.!...Cereal, dit product zal je vaker in mijn winkelwagentje kunnen vinden....

Petra
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten