donderdag 7 januari 2016

Bio med: Peel me up.... Enzymatische peeling met papaya- en ananasextracten..


Razend nieuwsgierig was ik naar dit product van Biomed, toen ik het ontving om te testen....Peel me up...Leuk,ik vind het echt heerlijk om voor mij, nieuwe producten te proberen. Maar vooral omdat ik benieuwd was naar de werking van een gezichtspeeling. Deze peeling schijnt talg te verwijderen, de collageenaanmaak te versterken, de celvernieuwing te stimuleren en de stofwisseling van de huid te verbeteren...



Peel me up van Biomed is 98,9% natuurlijk las ik op de verpakking en heel geschikt voor de gevoelige huid..


Een scrub bestaat uit een crème met een vaak fijne korrel, zodat de dode huidcellen als het ware door de fijne korreltjes los geschuurd worden...Bij een peeling is dit anders, daar week je als het ware de dode huidcellen los door de, meestal fruitzuren die een product bevat...Met scrubben ben ik best wel bekend maar met een natuurlijke gezichtpeeling helemaal nog niet..

Biomed, peel me up, heeft een witte verpakking met een zilverkleurig logo. Dit heeft een wat medische uitstraling. Eigenlijk vind ik de verpakking hierdoor ook wel heel erg chic en modern ogen..


Op de onderzijde van het doosje staat een lijstje met ingrediënten en een pictogram dat de verpakking( volgens mij) een bijsluiter bevat en na openen 6 maanden veilig te gebruiken is.


De bijsluiter zit keurig apart verpakt van de peeling. Jammergenoeg kon ik nergens op de bijsluiter of de verpakking vinden hoe lang ik deze peeling op mijn huid moet laten om het beste resultaat te krijgen... Even zoeken op de website van Biomed vertelde mij meer...

Het is de bedoeling dat je 1 tot 2 maal per week een dikke laag aanbrengt op de huid van je gezicht, je hals en je decolleté en dit 5 minuten in laat trekken. Hierbij de ogen vermijden en na deze 5 minuten de peeling afspoelen met lauw warm water...



Het product zelf heeft een fruitige geur. Deze geur is zeker niet overheersend...


De peeling zelf is wit van kleur en heeft een lekker vloeibaar structuur. Dit brengt erg fijn aan op de huid . De peeling trekt niet geheel in de huid na het aanbrengen..

De peeling zelf vond ik in eerste wat licht tintelend aanvoelen op mijn huid, maar dit trok vanzelf weg na een minuutje of 2..Na het afspoelen van de gezichtspeeling voelde mijn huid erg zacht,. maar vooral schoon aan...Ook had ik sterk de indruk dat de wat vettere huid rond mijn neus wat minder vet aanvoelde...




Ondertussen heb ik deze Biomed, peel me up gezichts peeling ruim 2 weken regelmatig gebruikt en merk ik een duidelijke verbetering van de vermindering van talgaanmaak rond mijn neus...Meestal gebruik ik direct na de peeling ook nog het Pure detox mask  van Biomed. Deze combinatie van deze 2 producten, die ervaar  ik als erg prettig en verzorgend ...

Biomed heeft een uitgebreid assortiment, je kunt hierover meer lezen op de website van Biomed organics. Om meer leuke acties en reviews te kunnen vinden kun je Biomed natuurlijk ook gaan volgen op de Facebook pagina van Biomed Ook kun je de Biomed peel me up, peeling online aan schaffen voor 14,99 bij Viata online apotheek...

Gebruik jij graag natuurlijke verzorgingsproducten?








( Dit artikel bevat een product werd mij aangeboden om te testen. Dit heeft geen enkele invloed op mijn mening over het product)

14 opmerkingen:

  1. Ik had dit product ook een tijdje geprobeerd. Ik loop tegen dezelfde punten aan. Dat ik niet weet hoelang de peeling op mijn huid moet laten. Ik moet zeggen dat ik voorkeur heb voor puur detox. Hij spreekt mij iets meer aan. Na de comment van mijn post gister durf ik bijna niet meer als eerste te reageren haha. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem nog niet geprobeerd.. ben ook niet zon fan van peelings...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit merk ken ik nog niet, klinkt erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind de prijs ook nog niet eens zo heel gek voor zoiets! Zeker als het een goed resultaat heeft. Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit klinkt als een product voor mij, ik heb soms zo'n last van een glimmend gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat het je zo bevalt. Ik peel met BHA.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van peelings! En deze is helemaal niet duur! Goede tip :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind dit echt een interessant product. Klinkt ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt als een fijn product!! In ieder geval blij te horen dat jij het een fijn product vind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne review! Ik heb deze zelf ook en hij bevalt mij ook goed. De eerste keer tintelde het bij mij ook even, maar daar heb ik daarna geen last meer van gehad. Wat apart trouwens dat je niet kon vinden hoelang je hem op je huid moet laten, want ik meende dat het op mijn verpakking er wel op stond (wel in het Duits volgens mij).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt als een goede peeling! ik ben er best wel benieuwd naar, omdat Biomed toch wel erg goed is

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gebruik de laatste tijd volgens mij alleen maar natuurlijke producten, volgens mij. Behalve shampoo's en make-up. Ik ben nu aan de Biotox, bevalt mij heel goed, maar toch lastig te reviewen. Het is echt millimeterwerk.Maar ik ben nog lang niet bij de bodem van het flesje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een fijne peeling, je hebt mij nieuwsgierig gemaakt :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt als een erg fijne peeling, heb zelf een vrij vette t-zone dus misschien is dit ook wel iets voor mij ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen