zaterdag 25 april 2015

Wie mooi wil zijn?...Heeft vaak een lege knip!.....

( Persoonlijk noot: Geruime tijd terug schreef ik het onderstaande artikel. Ik u adviseer niet te letterlijk of persoonlijk aan te trekken en het te lezen met een dikke knipoog )


Ouder worden heeft voor mij persoonlijk veel voordelen. Je word vaak geduldiger, hebt vaak meer zelfvertrouwen. Ook sta je vaak iets wat stabieler in het leven. Toch heeft het ook een groot nadeel......

Je gaat er namelijk ook ouder uitzien. Een heleboel voornamelijk vrouwen vinden dat helemaal niets..Helaas pindakaas, het hoort er nu eenmaal bij!.Ook vinden een groot aantal vrouwen dat zij anders beoordeeld worden op hun uiterlijk dan mannen.....


Rimpels maken een man wijzer, interessanter! Terwijl precies dezelfde rimpels een vrouw oud, verdord en uitgebloeid kunnen maken of in elk geval dat denken vrouwen vaak zelf!...Grijs haar staat bij een man vaak sexy en maakt hem gedistantieerd. 

Tenminste, als ze nog haar hebben en als ze het niet hebben vinden wij dat vaak ook sexy. Een vrouw met grijs haar word vaak gezien als een onverzorgde, oninteressante grijze muis. Gelul natuurlijk, want de buitenkant zegt weinig over de binnenkant




Even kort samengevat en vertaald naar begrijpelijk Nederlands. Mannen krijgen met de jaren een steeds interessantere kop. Vrouwen gewoon een oude kop! ,,,,,Niet leuk om te lezen, maar het is gewoon zo. Ja, heren u mag nu lachen...Geeft niets!...Daar kunnen wij dames best wel tegen!


Vrouwen vergelijken zich  toch vaak nog met andere vrouwen. Waar de meeste mannen nog wel kunnen leven met een onvolmaaktheid, willen vrouwen nog wel eens perfect zijn en blijven.
Dat is eigenlijk wel een beetje merkwaardig te noemen want we leven in een tijd waarin wij allemaal het superbelangrijk vinden dat wij onszelf kunnen zijn. 

Sport, dieet, make up, haarverf, botox en soms zelf plastische chirurgie moeten van ons een ideaal mooi uitziend, mens maken...(een ideaal beeld wat bepaald word, door wie eigenlijk?)







Helaas, Sommige stellen zich echt volslagen krankzinnig op als zij zich willen blijven meten met meiden van rond de 15 jaar. Dit leid soms in extreme gevallen zelfs tot een soort van rubberen, vreemdsoortige gummi  nagemaakte gezichtsuitdrukking!....

Een ongelijke strijd, die wij, oudere dames toch nooit kunnen winnen, maar eigenlijk niet eens zouden moeten willen winnen..Waarom beginnen sommige er toch aan? Om zich volslagen belachelijk te maken? Of om zich fijn minderwaardig en in verval getreden te kunnen blijven voelen?

Veel vragen, waarschijnlijk weinig antwoorden.Wel heb ik hierdoor toch nog maar een conclusie van kunnen trekken: Sorry dames, ik kan er helaas niets anders van maken! Het zij zo...Wie mooi wil zijn, moet uiteindelijk  zijn knip blijven pakken ..


Sjucht, 
Heeft er nog iemand een tip voor een betaalbaar, strijkijzer?

30 opmerkingen:

  1. Lekker tegenstrijdig hè, Sean Connery werd alleen maar aantrekkelijker, vrouwen gaan naar een chirurg. Een strijkijzertip heb ik niet echt voor je (hoewel die van Benefit fantastisch werk doet op wallen!), maar ik denk dat het belangrijkste is om de nadruk te leggen op je mooiste punten. En je goed voelen, dat sowieso.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is hartstikke tegenstrijdig, maar ja....daar doe je niets aan.....ach en dat strijkijzer,hmmmm ook daar heb ik mijn bedenkingen wel een beetje bij, tenslotte kan je het niet vergelijken en moet je er maar op vertrouwen...je goed voelen dat laat je uiteindelijk stalen en dat maakt mensen juist zo woest aantrekkelijk...( zowel mannen als vrouwen) xx

      Verwijderen
  2. Ghihihi....zelf heb ik er totaal geen moeite mee met het ouder worden en gebruik ik make-up dan ook niet om er jonger uit te willen zien! Dat lukt met het duurste make-up toch nooit! Ik ben alleen maar blij om ouder te mogen worden. Dinsdag mag ik er weer een jaartje bij rekenen en dan zitten we op 49. ;-) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Ik heb er ook geen moeite mee, helemaal niet....Inderdaad met make up lukt het zeker niet om er jonger uit te gaan zien...misschien met een tube plamuur,dat ik dan de rimpels nog weg krijgt, maar dat wou ik maar even niet uit gaan proberen....Haha...xx

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel,,,,,Ik heb het al een tyijdje terug geschreven en het bleef maar op mijn pc staan, vond het zo jammer en had nu echt zoiets, nou ik ga het echt een keertje plaatsen...

      Verwijderen
  4. Vrouwen worden niet graag ouder. Ik ben nu nog maar 23 en krijg al grijze haren hier en daar. Heb er ook al stiekem een paar traantjes voor gelaten maar tja... niets aan te doenl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieverd, een paar grijze haren is geen reden om een traantje om te laten, echt niet....( een hele bos trouwens\ook niet) Vrouwen worden inderdaad niet graag ouder om te zien, maar echt ouder worden heeft ook heel erg veel voordelen..Ouder worden hoort gewoon bij een mensen leven, daar is echt helemaal niets mis mee...

      Verwijderen
  5. Leuk geschreven! Als we het dan toch over dure dingen hebben. De Visapure en de Visacare gebruik ik al een tijdje en ben er zo enthousiast over. Of het betaalbaar is zijn de meningen over verdeeld maar het is wel een strijkijzer. PS heb vandaag een oproep die ik echt iets voor je vind. Geef je je op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi het betaalbare strijkijzer is natuurlijk maar een gekkigheidje...fijne beautyproducten mogen best wel wat kosten,maar ook de cosmetica industrie kan best behoorlijk overdrijven met hun prijzen. Natuurlijk denk ik dat fijne producten kunnen helpen, maar ook de structuur van je huid is heel belangrijk, maar ook je levenstijl telt heel erg mee op dat gebied....

      Verwijderen
  6. Goed geschreven! Ik zat laatst ook al na te denken over mijn leeftijd, sweet 16! Maar over vier jaar ben ik ook alweer 20, jeetje wat gaat de tijd snel! Gelukkig bestaan er ook een paar middeltjes tegen het ouder worden, als je nu bijvoorbeeld grijs haar hebt kan je het gemakkelijk verven, easy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, Ik heb ook geverfd haar en dat heb ik al echt jaren en jaren...16 is een heel mooie leeftijd, zeker voor kleding en make up...Ik kan mij voorstellen dat 20 nog ver lijkt, maar het gaat echt heel snel....jammer genoeg zijn vrouwen altijd onzeker over zichzelf en echt dat is helemaal niet nodig, elke leeftijd heeft zijn charmes en heel veel kunsttoestanden zijn echt niet nodig...

      Verwijderen
  7. Sommige mannen worden inderdaad aantrekkelijk als ze grijze haren hebben, maar bij vrouwen kan dit ook mooi zijn! Kijk maar naar de jonge meisjes in Amerika, zij verven hun haar tegenwoordig zelfs grijs! Waarom het proberen tegen te gaan, als je er ook iets moois kan van maken? Je hoeft geen botoxBarbie te zijn om er op oudere leeftijd nog mooi uit te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Natuurlijk hoef je geen botoxBarbi te zijn om er mooi uit te zien op oudere leeftijd, ik vind het vaak een beetje bizar ogen zelfs....Ik denk zelf dat echt elke leeftijd zijn charmes heeft....Maar vrouwen stellen zich soms zo aan over een rimpeltje meer of minder...echt wij vrouwen kunnen zo overdrijven...

      Verwijderen
  8. leuk geschreven.! sommigen vrouwen hebben anders een prachtige bos grijs haar ;) ,het botoxen en plastische chirurgie maakt het er op de lage termijn niks beter op xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben historisch blond, hoor, haha niet grijs....( knipoog)...volgens mij knap je op de lange termijn helemaal niets zo veel op van al die ingrepen....voor je het weet heb je een bizar dikke kunstmatige bovenlip ofzo....

      Verwijderen
  9. Mooi artikel
    Ik wil er wel meer van deze soort zien :)
    Er is een ding dat je moet onthouden Petra, je bent een ontzettend mooie vrouw en je zal dat altijd blijven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Ach weet je Zita, eigenlijk vind ik het niet zo erg belangrijk, ik ga richting de 50 en het grijs worden en een kreukeltje hier en daar horen er nu eenmaal gewoon ook bij...

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Dank je wel, ik heb hem al een tijdje terug geschreven....en hij bleef maar staan op mijn PC....

      Verwijderen
  11. Wat een leuk artikel, haha! Gelukkig zag ik laatst dat grijs haar ook weer een trend word.. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha kijk eens aan, loop ik al lekker op de trend vooruit hahaha!

      Verwijderen
  12. Mooi geschreven :)
    We worden eenmaal ouder, maar of ik er bang voor ben nee zeker niet!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach welnee dat hoeft toch ook helemaal niet, ....het hoort er gewoon bij....
      xx

      Verwijderen
  13. Wat een heerlijk artikel haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bij vrouwen, een paar rimpeltjes meer of minder helemaal niet erg vind! Het maakt iemand voor mij ook meer bijzonder, meer karakter. Ik ben natuurlijk pas 30 maar ik hoop toch niet dat ik ooit naar de botox grijp;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach welnee, een paar rimpeltjes meer of minder maakt toch ook niets uit, het heeft ook wel zijn charme....Ik zelf ga richtig de 50 en heb daar echt geen problemen mee...het hoort er gewoon bij en heeft echt zijn charmes...zelf zou ik denk ik niet snel botox gebruiken, maar op dat gebied ben ik helemaal niet met mijn leeftijd bezig....Dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen