dinsdag 31 maart 2015

Rubella Holiday, Kastanjegoud, no.4.43

Regelmatig kijk ik in de spiegel en dan kan ik niets anders doen dan eerlijk tegen mijzelf zijn...Ik word zo grijs als een oude postduif. Tja. het zij zo!...Alhoewel, dat vind ik toch niet helemaal. Ik schaf dus regelmatig een pakje haar haarkleuring aan , wat ik dan thuis doe...Ik heb al heel wat merken en kleurtjes geprobeerd, en natuurlijk bevalt het ene merk veel beter dan de andere. Pas vond ik een kleur bij de Action, Omdat ik nogal veel haar heb, gebruik ik er altijd 2...Dus, hoppa 2 pakjes mee, in mijn sleurmandje!



Ik koos voor de Rubella Holiday, in de kleur Kastanjegoud, nummertje 4.43. Het is een permanente haarkleuring die dus niet uitwasbaar is...Een kleurspoeling word na een keertje of 10 wassen veel lichter. Een permanente haarkleuring blijft zo...Staat de kleur je niet, helaas dan heb je gewoon dikke pech..Nu kan ik haast elke kleur goed dragen behalve gitzwart, dus dat is wel weer mooi meegenomen.

De haarkleuring zit in een opvallend paarse verpakking. Op de voorzijde staat duidelijk vermeld dat het een permanente kleuring is.


Op de onderzijde van de verpakking staat een duidelijk leesbaar lijstje met ingrediënten...


Op een van de zijkanten, staat een aantal veiligheidsvoorschriften..Dit staat vermeld in 4 talen...Op de achterzijde staan een aantal ander waarschuwingen. Ik raad je aan deze in de winkel al te lezen en er echt voldoende aandacht aan te besteden...Ze staan er tenslotte niet voor niets op vermeld...


Op de ander zijkant staat vermeld wat er zich in de verpakking bevind... In dit geval zijn het inderdaad 5 producten.

Wat zit er in?
1 flesje vloeibare haarkleuring ( het kleine flesje met het zwarte dopje)
1 flesje Oxidant ( grote flesje met het puntje)
1 zakje haarbalsem ( het witte zakje )
1 paartje beschermende handschoenen ( doorzichtige zakje)
1 bijsluiter ( opgevouwen)




In de verpakking bevind zich ook een gebruiksaanwijzing. Ook hier is het raadzaam er even de tijd voor te nemen en deze even zeer aandachtig te lezen. Ook deze is in 4 talen..

Ik adviseer je alles van te voren klaar te leggen, ook een oude handdoek, een ( plastic) kam en een schaar . Wel zo handig en het voorkomt een hoop irritatie bij jezelf...

In het geval van deze kleurig was het de bedoeling dat ik dit aanbracht op vochtig haar ( dus eventueel even de haren vochtig maken )



De inhoud van het flesje vloeibare haarkleuring ( met het zwarte dopje ) giet je voorzichtig  in het flesje Oxidant ( met het puntige dopje)



- Je draait het puntige dopje weer , goed stevig op het flesje....
- Schudden tot het goed gemengd is met elkaar..
- Handdoek om je schouders, deze kan je vastzetten met een wasknijper...
- Dan knip je voorzichtig het puntje van het flesje. 
- Trek  de plastic handschoenen aan.( deze willen wel eens een beetje aan elkaar plakken, klein beetje  lucht   erin blazen en het probleem is opgelost.)
- Met de (plastic)kam, maak je scheidingen in je haar, en daar spuit je voorzichtig een beetje haarverf op
- Masseer dit voorzichtig in door de haren, tot het goed en gelijk matig verdeeld over het hele haar verspreid    zit.


- na 30 minuten zou deze haar kleurig voldoende ingetrokken zijn. En ja, hoor er was een duidelijk kleuring        zichtbaar op mijn haren. Ik besloot het  uit te gaan spoelen onder de lauw warme kraan..



Nadat ik de harkleuring uitgespoeld had, de haarbalsem goed inmasseren en een tijdje in laten trekken...Zelf doe ik dit altijd een minuut of 6-7. Daarna spoel ik hem uit...  En laat mijn haren opdrogen...

En nu zijn jullie natuurlijk ook benieuwd naar het  eindresultaat.... Dat was ik natuurlijk zelf ook..

Nee, ik zie er voorlopig even niet meer uit als een grijze postduif...Ik vind de kleur zelf erg mooi...



Ik ben echt dik en dik tevreden, over deze permanente haarkleuring....De handleiding was prima te lezen, de producten waren duidelijk herkenbaar, de geur was niet afstotelijk...Over deprijs/ kwaliteits verhouding ben ik meer dan tevreden..Tenslotte kosten deze pakjes permanente haarkleuring bij Action 1, 69 per stuk..

Wel adviseer ik iedereen die dit product wenst te gaan gebruiken, de verpakking goed te lezen en je echt goed aan de gebruiksaanwijzing en veiligheidswaarschuwingen  te houden. Ook is het misschien wel handig als je zelf je haar permanent wilt gaan kleuren om eventueel hulp te vragen bij het aanbrengen...

Gebruik jij producten om je haren te kleuren?

28 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je er een artikel over hebt gemaakt, ik gebruik deze verf altijd en ik ben er dik tevreden over + de kleur is zo mooi & lekker budgetproof! Ik heb een paar dagen geleden mijn haar wel weer naar zwart geverfd, maar nu ik dit weer zie wil ik weer terug naar het mooie bruine! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb deze ook al een paar keer geprobeerd, maar dan in blond, prima haarverf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om weer eens een kleurtje te proberen heb ik lastst even "veilig" een kleurshampoo uitgeprobeerd. Maar dit is voor een permanent kleurtje ook geen geld. Toch eens kijken of ze ook "mijn" kleur hebben! Ennuh een voor en na foto had leuk geweest Petra! *grijze postduif* ghihihi ;-) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, er zijn natuurlijk wel een beetje grenzen!....postduifje is dan net der hokje in, als er
      "voor "fotos gemaakt worden hihi!

      Verwijderen
  4. De kleur is heel mooi geeft je een warme en zachte uitstraling. Ik durf zelf niet mijn haar te verven dus laat het altijd de kapper doen. Kon ik het maar en durfde ik het maar ik ben gemiddeld €150,00 kwijt bij de kapper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Logisch dat je erg voorzichtig ermee bent, en niet zelf gaat verven, dat zou ik ook niet doen in jouw geval, het gaat net ietsjes beter met je hoofdhuidje....laten verven bij de kapper is onwijs prijzig, schrikbarend eigenlijk!

      Verwijderen
  5. Wauw, ik vind de kleur echt prachtig! Staat je super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Petra, ziet er heel mooi uit :). Ik vind het kleurtje echt mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw staat erg goed deze kleur bij je! Leuk om zoiets te lezen over haar verven... ik verf nooit mijn haren! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw een hele mooie warme kleur is dit. Ik vind het je erg goed staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaaaaaaaauw, Petra, heel mooi! Houden zo! Ik vind 't je echt geweldig leuk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf, Petra de kleur staat je heel natuurlijk! Leuk dat je ons meeneemt in deze tutorial! Ik heb zelf nog nooit mijn haar geverfd maar ik zit toch soms aan highlights te denken. Ik zou niet weten hoe dat bij mijn haren uitpakt, ik zou graag mijn bruine lokken willen behouden met misschien licht bruine plukjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om highlights te verven is het misschien toch wel het handigste om dit bij een kapper te laten doen, deze kan je tenslotte ook het beste adviseren welk product voor jou haar het meest geschikt is en welke tinten het beste bij je haar passen...

      Verwijderen
  11. Wauww Petra, wat is deze kleur mooi zeg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur is inderdaad heel erg mooi en warm, ik draag vaak van die warme tinten in de winter en lichter in de zomer....deze keer had ik zoiets van ...ik houd het lekker voorlopig wat donkerder..

      Verwijderen
  12. De kleur is prachtig, staat je heel goed.

    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die kleur staat je echt heel mooi! Ik heb zelf mijn haar nog nooit geverfd, maar als ik grijs wordt ga ik dat zeker ook doen! ( Hopelijk de komende 20 jaar nog niet :) haha )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik hoop het ook voor je dat het zo lang duurt.....haha

      Verwijderen
  14. Wauww Petra prachtige kleur, staat jou super mooi!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, heel mooie kleur! En mijn moeder en ik hebben veel lol om de zin over de oude postduif gehad, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ja Saar ik word gewoon grijs....doe je niets aan...hihi!

      Verwijderen
  16. wat een mooie, warme kleur ♥ staat je goed xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh my.. deze kleur staat je echt pra-chtig! Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw, de kleur staat je echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Ziet er super uit. En dat voor die prijs. Kan niet beter!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gewoon een koopje, daar hoef je niet grijs voor te blijven dacht ik zo....

      Verwijderen
  20. ik ga de zelfde haarkleuring gebruiken maar er staat in de gbruiksaanwijzing op droog haar
    jij schrijf op vochtig haar.
    is dat veranderd dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zou best kunnen,...ik heb zelf mijn haar niet geverfd in deze kleur de afgelopen tijd..... het is altijd het beste om de gebruiksaanwijzing te volgen
      groetjes Petra

      Verwijderen