zaterdag 14 maart 2015

Een verrassing en een persoonlijk praatje...

Ruim 2 weken terug kreeg ik een verrassend mailtje in mijn mailbox. Het was een mailtje van een Loes van MetLoes. Loes heeft een leuk blog, waarbij zij op een heel smakelijke manier kan vertellen over haar shop-perikelen. Ook heeft Loes een grote passie voor heerlijk opvallende lipsticks. Ikzelf moet vaak lachen om de manier waarover zij over beiden schrijft. Loes en ik volgen elkaar al een ruime tijd, en eigenlijk doen wij dit, volgens mij. beiden met veel plezier.

Ik had meegedaan aan de winactie op haar blog, en  ik was niet de winnaar. Toch wilde Loes graag mijn adres, want zij wilde mij toch iets toesturen vanwege het trouw volgen van haar blog.Echt dit vind ik zo onwijs lief  van haar. Nu zal ik mijn adres niet open en bloot op het WereldWijdeWeb neerzetten, maar het is ook geen topgeheim. Dus ik emailde haar mijn adres.



Een weekje later werd er gebeld aan de deur door de postbode.Hij kreeg de envelop die hij bij zich had niet door de brievenbus. Ook wilde hij hem er niet door proppen want het pakje rook zo ontzettend lekker..Ohhhh!...Inderdaad toen ik de envelop van de postbode aanpakte begreep ik direct wat hij bedoelde met...."de envelop rook zo lekker!"

Weer boven aangekomen, opende ik de envelop en kreeg ik een bijzondere verrassing. Mijn mond viel er open van. Er zat een heel vrolijke kaart in met een heel persoonlijke noot van Loes...Ook zat er een heerlijk Scrubmasker in van Dr, van der Hoog. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo bekend met deze variant. Ik heb er in elke geval nog niets over gelezen. De eerste uitdaging stond al direct op de stoep. Er zat ook een Geurzakje van Greenleaf in. Inderdaad had de postbode niet overdreven; Tjonge wat ruikt deze heerlijk met de geur van Vanille en Kruidnagel...Heerlijk,...Ik ruik het door mijn hele bloghoekje...


 Tjonge wat een verwennerij heeft Loes mij gestuurd. Ik stond echt compleet verbaasd want in de envelop zat ook nog een Mascara van L'Oreal en een oogshaduw palette van Revlon. Tjeetje. wat kent Loes mijn smaak goed op het gebied van Cosmetica ..Amazing!.De kleuren zijn echt geweldig...Echt helemaal mijn smaak!


Ook zat er een Essence palette "How to make Smokey eyes" met dit leuk uitziende palette heb ik al een aantal malen in mijn handen gestaan. En maar twijfelen of ik het wel of niet aan zou schaffen. Het is zo schattig om te zien .Ik had er ondertussen natuurlijk al heel wat keertjes naar zitten kijken...( Ik word er eigenlijk heel erg verlegen van, zulke mooie kadootjes )


Toch vond Loes dat er ook nog een lipstick in moest. Ergens moest ik wel een beetje lachen om de lipstick, Loes zou Loes namelijk niet zijn, zonder Lipstick..Een leven zonder lipstick is geen leven!....Het is een zacht roze tint van Essence, Cotton Candy. Heel erg mooi, dat zeker! ..Tevens stuurde zij 2 flesjes nagellak, de toppers, 101 dalmatiërs en circus confetti mee.. Deze vind ik superleuk, Ik ben er echt heel blij mee...


 Ik ben er onwijs blij mee, met dit geweldige kadootje wat ik van Loes kreeg. Natuurlijk gaf het mij weer stof tot nadenken over een aantal dingen in mijn leven. Aan de hand van het Palette van Essence heb ik uiteindelijk een klein persoonlijk knoopje doorgehakt. Ik was al behoorlijk lang aan het twijfelen over een workshop "Smokey eyes" die ik graag wilde gaan volgen bij een visagiste hier in de buurt. Ik heb mij ondertussen opgegeven. Twijfelen over een workshop? Inderdaad twijfelen...want....

 Ik vind het erg moeilijk om dingen voor mijzelf te doen. Heel erg moeilijk. Ik voel mij dan altijd (onterecht) heel erg schuldig. Vandaar dus mijn gemuts over iets in een winkel. Sinds ik  aan mijn blog werk, is dit iets minder geworden, Feit is en blijft dat ik mijzelf nooit geen tijd, energie en geld gunde om tijd aan dingen te besteden, die ik leuk vond en waar ik mijzelf goed bij voelde.De zogenaamde fijne dingen van het leven .Ondanks dat ik niet de allerjongste ben, moet ik zulke dingen gewoon ook echt leren.

 Doordat ik nu regelmatig in drogisterijen kom, voer ik soms ook echte, gezellige damespraatjes...Ook dat is voor mij best wel een beetje nieuw. Ik heb een typisch mannenberoep en doordat ik altijd op heel vreemde tijden en dagen altijd aan het werk was, was het zo goed als onmogelijk om vriendschappen aan te gaan..En na heel lang niet zulke dingen doen, verleer je het ook allemaal behoorlijk heb ik gemerkt.

Tja, zo zien we maar, een kadootje is soms een veel groter gebaar dan men denkt...
Dank je wel, Lieve, lieve Loes.je hebt mij erg ontroerd met dit onwijze lieve gebaar. Ook heb je mij hiermee een extra stimulans gegeven om door te gaan op deze weg die ik ingeslagen was. Leuke dingen voor mijzelf doen.Ik ben blij met het fijne kadootje, maar ik ben ook blij dat ik hierdoor een knoop door kon hakken en  weer iets persoonlijk durfde te vertellen over mijn leven...






14 opmerkingen:

  1. Hoe lief van Loes en wat een fijne mooie producten! Ik hen toevallig hetzelfde meegemaakt met een medeblogster/Instagramster. Zijn nam voor mij allerlei mooie make-up mee uit Duitsland, gewoon zomaar! Zo lief, ik word daar gewoon verlegen van! Dat er nog mensen zijn die de moeite voor jou nemen dat je toch ontzettend goed en geeft je het gevoel dat je er mag zijn. Echt heel lief! ;-) Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe lief dat je dit cadeautje zomaar kreeg! En wat een mooie inhoud :) Echt superleuk, wowie. Leuke productjes hoor, ideaal voor een verwenbeurt! Veel plezier op de workshop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat ze toch aan je dacht . Een leuk pakketje is het en goed van je dit te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh, wat een ontzettende lieve gedachte zit er achter deze cadeautje. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verhaal dit, ik hoop dat je kunt genieten van de workshop! Wens je veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat onwijs lief van Loes! Je verdient dit echt Petra, gun jezelf ook wat! Het is natuurlijk altijd leuk om te weten dat medebloggers je appreciëren, ik zou het persoonlijk bijna niet durven aannemen, als iemand mij gewoon iets wilt opsturen (verlegen zijn enzo ...) Maar geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat lief!!! wat een lief artikel xxx. Ps. je verdient het ook! Je mag jezelf best eens verwennen. Ook al is dat soms lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat ontzettend lief dat je dit pakketje van Loes kreeg! Ik vind het ook zo knap van je dat jij je toch hebt opgegeven voor die workshop, want het is zo moeilijk om die stap te zetten als je er altijd een schuldgevoel door krijgt. Ik hoop dan ook dat het een hele leuke workshop zal zijn en je ervan kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je er blij mee bent! We hadden het bij het postkantoor geprobeerd, daar lukte het wel met de brievenbus "mal", maar ja, dat was ook met een beetje voorzichtig heen en weer schuiven. Super dat je die workshop gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oo zo lief!!!
    Je hebt mooie spulletjes ontvangen :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief van loes! Leuke cadeautjes heb je gekregen! :)

    BeantwoordenVerwijderen