donderdag 19 februari 2015

Colgate max white One Optic...

Je kan de allermooiste tint lipstick dragen of lippen hebben zonder velletjes of scheurtjes. Als je tanden niet schoon aanvoelen of eruitzien word je er ook niet vrolijk van.. Vorige maand zag ik dat , hoe vreemd het eigenlijk ook mag klinken, dat ik geen nieuwe tube tandpasta meer op voorraad had.. Bij de supermarkt besloot ik een tube in mijn mandje te gooien.




Op de een of ander manier als ik tubes Colgate zie, gaat er in mijn hoofd een deuntje klinken..."Ik ben niet bang van de tandarts want ik heb zo goed gepoetst" Nu moet ik eerlijk zeggen.... Ik was altijd als de dood van de tandarts tot, ik een keertje echt onwijze kiespijn kreeg. Nog nooit ben ik zo ontzettend blij geweest als die dag dat ik toen direct naar de tandarts kon. einde angst,ik kon de man wel zoenen toen hij mij van de pijn in mijn mond had afgeholpen. .Natuurlijk drijf nu heerlijk af bij het onderwerp,van dit artikel...deze Colgate, max white one , Optic tandpasta!


De verpakking van de Colgate , Max white one optic is ontzettend opvallend, Hij knalt er echt een beetje uit tussen al de tubes..De tube zit in een doosje, waarop de achterzijde een lijstje met ingrediënten staat. Ook staat er op de verpakking een pictogram, waaruit je kunt zien dat de tandpasta 12 maanden houdbaar is na openen. Toch moest ik er wel een beetje om lachen, 12 maanden met een tube tandpasta? Dat is wel een reden om even achter je oor te krabben of je tandenborstel eens wat vaker uit het "vet" te halen.
Volgens de verpakking zie je direct verschil na het poetsen en zijn je tanden daarna witter.


De tube is van plastic heeft een handige klikdop.( Ook al heb ik wel het idee dat hij op deze tube niet zit zoals het helemaal hoort te zitten gezien de voorkant van de tube ) De tube heeft een inhoud van 75 ml.


De tandpasta is een beetje aparte getint blauw van kleur, Er zitten donkere blauwe spikkeltjes in. Ik vind dit er niet zo heel aantrekkelijk uitzien,. De spikkeltjes proef en zie je niet tijdens het poetsen. De tandpasta is behoorlijk fris, mint-achtig  van smaak, maar niet zo overheersend dat je het idee hebt dat je een pepermuntje op hebt.


De tandpasta blijft wel blauw tijdens het poetsen en schuimt behoorlijk. Persoonlijk vind ik het zelfs een beetje te veel. Kleurverschil zie ik niet echt na het poetsen. Het zal misschien wel heel minimaal kunnen zijn, denk ik..Mijn tanden voelen wel heel erg fijn en schoon aan na het poetsen. Tja , en dat is ook heel wat waard ....

Ik kocht deze tandpasta bij Albert Heijn en betaalde 3,99 voor deze tube..Tot 22 februari 2015  heeft Albert Heijn een actie waardoor je op veel mondverzorgingsproducten de 2e gratis krijgt. Dat is een heel leuke aanbieding.

Welke tandpasta gebruik jij erg graag?




41 opmerkingen:

  1. Deze tandpasta en het "zusje" er van ( er is nog zo'n variant) gebruik ik heel graag :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het zusje hiervan heb ik ook wel eens gehad en die is ook wel erg fijn...

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke review. Colgate vind ik een fijn merk. Ik gebruik t alleen niet meer ik blijf trouw aan mb paradontax! (Voor m'n gevoelige tandvlees!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het kan inderdaad schelen om een speciale tandpasta te gebruiken voor gevoelig tandvlees.... ( hi ik heb dat ook heel erg gehad, maar ondertussen heb ik weinig klachten meer...wel kom ik echt elke 6 weken bij de mondhygieniste en dat werpt ondertussen wel zijn vruchten af,merk ik! Ook sinds ik niet meer rook heb ik minder problemen met mijn tandvlees )

      Verwijderen
  3. Deze heb ik zelf nog nooit gebruikt maar lijkt me wel fijn. Ik gebruik Prodent de normale variant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prodent heeft ook fijne tandpasta's...Ik vind het ook een fijn merk...

      Verwijderen
  4. Haha wat toevallig dit! Ik stond vanochtend mijn tanden te poetsen en dacht, 'hier heb ik nog geen review over gelezen' haha. Deze tandpasta zat in een boodschappenpakket van de Plus. Ik vind het een fijne tandpasta alleen baal ik wel dat het schuim enorm blauw is waardoor het lastig is om dit goed uit je wasbak te krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is het inderdaad wel goed dat je het zegt,ik had het niet vermeld in dit artikle dat dit zo lastig is...

      Verwijderen
  5. Grappige tandpastastructuur! Ik ben wel meer aan tandpasta's die een enorm fris gevoel achterlaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de structuur ziet er zeker heel grappig uit, deze is niet zo heel erg sterk van smaak...maar het voelt wel erg schoon aan en dat vind ik het belangrijkste...

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Hij is niet overdreven duur en als jeop een leuke aanbieding let, valt het zeker mee...

      Verwijderen
  7. Hij is fijn, ik heb hem ook al eens gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze heb ik ook wel eens gehad en ik vond hem inderdaad fijn werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt als een fijne tandpasta, ik heb hem ook gehad, alleen ga ik zelf altijd liever voor sensodyne omdat ik nogal gevoelige tanden heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. natuurlijk, dat helpt ook vaak het beste als je gevoelige tanden hebt, een speciale tandpasta daarvoor!

      Verwijderen
  10. Lijkt mij een fijne tandpasta, maar ik vind het er wel altijd zo gek uitzien als je hele mond blauw wordt door de tandpasta haha. Zelf gebruik ik het meeste Colgate of Prodent. Het ligt er bij mij net aan welke tandpasta ze bij de Action hebben, want daar koop ik het altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het ziet er ook heel raar uit, mijn man vind het altijd erg grappig als ik aan het poetsen ben...ik koop ook tandpasta waar ik het tegenkom of welk merk mij wel wat lijkt....

      Verwijderen
  11. Leuk dat je een review hebt over tandpasta!!! :) haha ik ben nooit echt fan van tandpasta... :P ik poets altijd met de tandpasta van de hema... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tandpasta van de hema had ik hiervoor, die beviel mij ook erg goed en helemaal voor de prijs...top!

      Verwijderen
  12. Wij hebben thuis altijd tubes van Colgate liggen, maar deze heb ik nog nooit gezien! De pasta ziet er erg speciaal uit, hahah! Ik vindt het best fijn als hij niet een overdreven muntgeur nalaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Colgate heeft een onwijs groot assortiment, wel fijn...Ik houd ook niet van die overdreven mint smaak en geurtjes, dan haal je adem en dan lijkt het wel of je een rolletje pepermunt op je tong hebt liggen...nee dat vind ik niets!

      Verwijderen
  13. Ik heb deze zelf ook wel eens gehad, alleen dat blauwe schuim dat je ervan krijgt vind ik wat minder handig, verder is hij wel heel fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gisteren vergat ik mijn tandenborstel gelijk uit et zetten, alles zat onder de blauw spikkeltjes....het zag er echt heel raar uit, zo een blauw gespikkelde wasbak1

      Verwijderen
  14. Colgate vind ik zulke fijne tandpasta, heb er nooit problemen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet, het is al zo oud....als kind kocht mijn moeder het al voor mij...

      Verwijderen
  15. Colgate was vroeger echt mijn favoriet! Jammer genoeg heb ik erg gevoelige tanden en gebruik ik nu een tandpasta dat daar meer voor aangepast is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat kan inderdaad erg goed helpen ....want aiii wat kan gevoelige tanden hebben vervelend zijn....

      Verwijderen
  16. Mijn man heeft geen wittere tanden... denk dat hij met chloor moet poetsen? hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dit soort tandpasta's hebben een polijstende werking en halen misschien net wat meer donkere aanslag (koffie, thee, rode wijn, roken) weg. je hebt een fijne review geschreven ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dat doen ze zeker,...Tja het is gewoon iets wat niet helemaal te voorkomen is....

      Verwijderen
  18. Klinkt wel goed :) Al kan ik niet wachten tot er een tandpasta komt die tanden echt witter maakt :D (Kan ik hard gebruiken, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. degene die dat echt voor elkaar krijgt om uit te vinden die hoeft nooit meer van zijn leven iets te doen denk ik

      Verwijderen
  19. Hee, deze heb ik laatst opgemaakt haha! Ik vond hem ook niet heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb altijd tandpasta in voorraad liggen, want ik haat tandplak!
    Mijn tanden moet altijd glad aanvoelen, deze tandpasta klinkt erg goed :)
    Maar ik gebruik altijd Oral B :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ook meestal het een en ander in voorraad, maar ik liep nog een beetje achter in mijn kastjes...de vorige was ik aan begonnen en dan wil ik alvast een nieuwe in huis hebben...

      Verwijderen
  21. mijn tandvlees gaat er helemaal van kapot. En dan niet bij mijn tanden maar ook helemaal bovenin, in de ruimte tussen tanden en wang. Ook binnenkant wang doet zeer. Ik ga deze tube dan ook niet opmaken. Ook het schuim vind ik vervelend. als ik tanden heb gepoetst en ik maak de wasbak schoon komt er zoveel schuim dat het door de "overloopopening" komt en weer mijn wasbak in loopt. Het lijkt wel een soort Cif...

    BeantwoordenVerwijderen