zondag 26 oktober 2014

Review: Sanex shampoo, normaal haar ...


Sinds ik een tijdje terug besloten had dat het maar eens afgelopen moest zijn met het dagelijks haren wassen, ben ik natuurlijk ook veel minder shampoo gaan gebruiken. En ik moet zeggen, sinds ik wat meer zit te "mutsen" met haarmaskertjes, minder mijn haar ben gaan wassen, heeft mijn haar echt een goede oppepper gekregen.

Sinds die heb ik eigenlijk niet echt droog haar meer, maar normaal haar!..Rest mij toch echt wel een beetje de vraag " Wat is normaal haar?..Normaal haar is volgens mij meer een uitzondering dan een regel, maar alla mijn haar is volgens mij,  nu wel redelijk "normaal'!.


Regelmatig gebruik ik Sanex producten, en deze keuze is gebaseerd op goede ervaringen met dit merk op het gebied van Huidverzorging. De producten zijn altijd erg mild en hebben mijn leed , wat ik ervoer als ik een  acute jeukaanval had al heel veel keer verlicht.

De shampoo van Sanex was iets wat ik nooit eerder gebruikte, dus ik was erg benieuwd hoe die zou bevallen. Het is een milde shampoo, die geschikt is voor dagelijks gebruik. De fles heeft een ovale vorm en ligt prettig in de hand.


Op de achterzijde staat een duidelijk Nederlandse productomschrijving en lijst met ingrediënten. Deze zijn beide erg goed te lezen. De kleur van de letters staan in sterk contrast met de achtergrond. Dit is erg prettig.



De fles heeft een handige klikdop, die na regelmatig gebruik goed blijft afsluiten. De opening waardoor de shampoo naar buiten komt is niet al te groot .Ook dat is prettig omdat je dan niet ineens met een overdreven hoeveelheid in je hand staat.



De shampoo zelf is witachtig, een beetje doorzichtig. Hij is wat aan de dunne kant, schuimt behoorlijk goed en ruikt heerlijk fris. Hij is wel licht geparfumeerd. De shampoo doet zijn werk goed.Je merkt gewoon dat het echt een heel mild product is. Het maakt mijn haar niet droog, stug of stroachtig. 

Ik heb ook niet de indruk dat ik een drogere hoofdhuid heb gekregen door de shampoo. Dit komt door de kalmerende werking van het Kamille extract wat de shampoo bevat... Dus inderdaad erg geschikt, zoals Sanex al beweerde...voor dagelijks gebruik.


Eigenlijk heb ik weinig op het product aan te merken. Het is erg prettig in gebruik en ruikt echt fijn. Nadeel vind ik wel dat je de fles niet op zijn kop kan zetten als hij haast leeg is. Ook is het niet handig om dan de dop van de flacon af te halen.

Sanex shampoo, voor normaal haar is verkrijgbaar in flacons van 250 ml.
Je kunt hem kopen bij diverse drogisterijen voor ongeveer € 2,79.
Zelf vind ik dit een prettig product, voor een prettige prijs.

Welke shampoo gebruik jij graag?








36 opmerkingen:

  1. Ik gebruik nu al heeeel lang de shampoo met argan olie van kruidvat eigen merk, deze is echt zo fijn! En soms wissel ik al met Head and shoulders (jeukende hoofdhuid) maar deze gebruik ik maar een paar x en dan weer gewoon de shampoo van de kruidvat. Deze ruikt ook zo lekker!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de shampoo's van Kruidvat, eigen merk zijn ook heel erg lekker en prima,..ik heb een tijdje de kokos varant ervan gebruikt enw as ook erg tevreden over die variant...

      Verwijderen
  2. Grappig is dat hè, dat je door minder vaak je haar te wassen gezonder haar krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik blijf het een rare gewaarwoording vinden, dat dat inderdaad zo is....tja, het zal natuurlijk wel iets met het natuurlijke beschermlaagje of zoiets, te maken hebben denk ik...tja wij mensen gebruiken waarschijnlijk toch te veel van deze producten...

      Verwijderen
  3. Ik wist niet dat Sanex ook shampoo in het assortiment heeft zitten. Leuk weetje! Deze lijkt me erg fijn voor de hoofdhuid. Wat goed dat 'ie je zo goed bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dezwe shampoo is erg mild voor de hoofdhuid vind ik, maar ja het is en blijft altijd een beetje uitproberen wat het beste bij iemand past...

      Verwijderen
  4. Van Sanex heb ik nooit shampoo gebruikt, maar deze klinkt wel goed! Zelf gebruik ik altijd die van nivea, bijna de enige shampoo waarvan ik geen geïriteerde hoofdhuid krijg. ;p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het je goed bevalt en je krijgt er geen geirriteerde hoofdhuid van, moet je het niet veranderen hoor, verandering is tenslotte niet altijd verbetering...

      Verwijderen
  5. Zelf ben ik niet zo een fan van Sanex. Thuis hebben we hier altijd douchegels van, maar zelf gebruik ik die niet zo vaak. Het doet niet zoveel voor mijn huid en de geur vind ik altijd té zeepachtig ruiken. Ik heb wel nog niet de shampoo geprobeerd dus hier kan ik nog niet over oordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan inderdaad dat het niets voor je huid doet, zelf denk ik dat natuurlijk niet alles voor iedereen even geschikt kan zijn, geen mens is tenslotte hetzelfde, net als geen huid dat is....ik gebruik sanex vaak alleen als ik last heb van vage jeuk, waarvan ik niet weet wat de oorzaak daarvan is...en dan helpt het erg verzachtend voor mij...

      Verwijderen
  6. Ik hou niet zo van Sanex, maar deze lijkt me wel prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan inderdaad, ik denk altijd dat smaken erg kunnen verschillen en dat is natuurlijk ook in voorkeuren voor verzorgingsproducten en cosmetica...ik heb nog steeds trek in die heerlijk chocopops.. :-(

      Verwijderen
  7. Oeh.. klinkt wel interessant ! Misschien neem ik deze weer een keertje mee, ik ken het merk wel, maar geen ervaringen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, wat is normaal eh :-) Ik heb eerder vet haar, en vooral ook heel fragiel haar, dus ik den kniet dat dit de juiste shampoo voor mij zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, wat is normaal?...ik denk dat het normalere is om niet normaal te zijn...dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen
  9. Ik heb hem vroeger ook vaak gebruikt, en ik vond hem erg fijn!

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is inderdaad erg prettig, leuk dat je ook een goede ervaring ermee hebt!

      gr. Petra

      Verwijderen
  10. Ik heb deze nog nooit gebruikt.
    Ik heb nu Toni&Guy volume shampoo staan en argan olie shampoo van Kruidvat.
    Beide vind ik fijn, maar mijn favoriet blijft KIS.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de producten van Toni en Guy daar heb ik ook fijne dingen over vernomen , net als over de argan shampoo van Kruidvat....KIS ken ik eigenlijk niet, du weet daar echt helemaal niets van...dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen
  11. Ik heb Sanex eigenlijk nog nooit gebruikt, maar ik ken het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een vrij bekend merk, maar veel mensen weet niet dat er ook shampoo van bestaat...

      Verwijderen
  12. Ik heb heel lang een van Dove gebruikt. Tot ze hem niet meer verkochten. Ondertussen nog steeds op zoek naar een waardige vervanger :(

    x Aurélie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oejjj, dat is erg vervelend als je erg tevreden bent over een product, dat ze het niet meer verkopen en dan duurt het inderdaad\dat je een waardige vervanger vind, ik hoop dat je snel succes hebt in je zoek tocht ernaar...
      xx

      Verwijderen
  13. Deze ken ik nog niet. Klinkt fijn! Ik wissel eigenlijk constant tussen shampoo's, nadat mijn haar gewend was geraakt aan die van Dove die ik jarenlang gebruikte. Thuis heb ik er nu een van Gliss Kur en bij mijn vriend een van John Frieda. Beide goede shampoo's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wissel ook regelmatig van shampoo , ben eigenlijk nog wel een beetje zoekende, ik heb wel een aantal favorieten en dit is er eentje van...hij is fijn in gebruik en redelijk geprijsd...en dat vind ik ook best belangrijk!

      Verwijderen
  14. Sanex heeft fijne producten. Alleen heb ik nooit hun shampoo geprobeerd. Ik gebruik zelf Andrelon.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Andrelon heeft ook erg fijne producten, mijn ervaring ermee zijn ook best erg prettig...op dit moment heb ik een product voor ouder wordende haren van anderlon, erg fijn in gebruik...ook heb ik een steilproduct van hun in gebruik

      Verwijderen
  15. Sinds ik langer haar heb was ik mijn haar ook zeker niet dagelijks en eigenlijk altijd met producten van Lush. Af en toe een lekker maskertje doet zeker wonderen voor je haar :D Als je je haar vaak styld in welke manier dan ook is een goede verzorging echt een must!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou eigenlijk merk ik pas nu hoe belangrijk zulk soort dingen kunnen zij...het is genieten met al die fijne producten en spulletje, die ik helemaal lekker voor mijzelf kan gebruiken...toen de kinderen nog thuis woonden zette ik echt niets neer, want de volgende dag was zoiets echt op met de jongens in huis...

      Verwijderen
  16. Klinkt als een fijne shampoo :)
    De douchegels van sanex zijn ook heerlijk!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heerlijke shampoo, net als de doucheproducten....ik gebruik ze echt regelmatig!

      Verwijderen
  17. Klinkt als een goede shampoo. Ik heb nog niets van Sanex geprobeerd x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De shampoo is erg fijn, maar ook de doucheproducten en deodorant zijn erg fijn in het dagelijkse gebruik...Ik ben erg tevreden...

      Verwijderen