dinsdag 30 september 2014

Nail art! oefenen en oefenen...

Pas vertelde ik al dat ik nail art zo mooi en kunstig vond . Ook kocht ik een tijdje terug bij Claires een Mega 3D How to Book ..Erg leuk om te zien, maar vooral goedkoop en met een hoge blingbling factor. Ik nam mij toen voor om af en toe eens het en en ander te gaan proberen en te laten zien op mijn blog. Ook kocht ik daarom vrij recent, bij het Kruidvat een Dotting tool van Essence. Oefening baart kunst, zeg ik altijd en ...

Oordeel zelf, zou ik zeggen...


Volgens mij is het toch het handigste als je, je spulletjes van te voren klaar zet...Ik koos voor licht grijs, no 46 uit de Essence , Love letters collectie...een Fuchsia roze tint van Max & More ...en een zwarte lak van Embellish...



De lichtgrijze nagellak dekt goed na 2 laagjes.
Ik heb besloten dat ik een leuk panterprintje ga proberen te maken....


Met de dotting tool maak ik met de zwarte nagellak een soort zwarte vlekjes op de nagels....
Dat gaat best aardig....


Roze nagellak erover heen....het worden best wel vreemde vlekjes...Hmzzzz, tjeeeeehhhh, wat een vreemde bedoening, dat roze is hartstikke dik...Helluuuuuuup!


Van een afstandje lijkt het wel wat, maar van dichtbij vind ik het helemaal niets....



Als ik er een dikke laag topcoat over gelakt heb, dan ziet het er minder bobbelig uit...maar vrolijk word ik er niet van.

Ik ben niet tevreden, dus mijn eerste experiment is verre van geslaagd...Op al die leuke Youtube filmpjes lijkt het Piece of cake. In de praktijk, word het even andere koek. Is het volgens mij gewoon veel oefenen.Alles eraf  halen en weer proberen. Misschien moet ik toch ook maar eens een paar nagelwieltjes aanschaffen, anders hangen natuurlijk binnen NOtime de vellen aan mijn nagelriemen van al die nagellak remover...

En weet je...veel oefenen, daar is niets mis mee. Ik kon ook niet gelijk fietsen zonder zijwieltjes tenslotte...

Heb jij veel geduld om zulke dingen te oefenen?




30 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt niet mislukt hoor! Ik vind het hartstikke leuk geworden. En hey, alle begin is moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het is echt een kwestie van oefenen en oefenen denk ik....

      Verwijderen
  2. Ik vind het voor de 1e keer goed gelukt hoor. Wat je volgende keer kan doen is met een dotting tool eerst roze stipen zetten willekeurig op je nagel. Daarna gebruik je een zwarte striper of zwarte nagellak met een dun nail art kwastje. Maak dan c vormen om de roze stippen en zet ook tussen de stippen door wat kleine zwarte streepjes. Zo maak ik altijd een tijgerprint. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om het eens op die manier te proberen....dank je wel voor de tip, daar kan ik iets mee....

      Verwijderen
  3. goed gelukt hoor!!! Maar net wat Lonneke zegt, eerst de stippen en dan de zwarte c vormpjes eromheen. en inderdaad wat zwarte stippen/streepjes ertussendoor. De kleurencombi is goed uitgezocht! Top hoor ;-) Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de tip van Lonneke inderdaad wel eens heel goed zou kunnen werken, dus de volgende kleer weer proberen en dan op die manier , Fuchsia is een van mijn favoriete tinten, dus die koop ik echt altijd overal in....

      Verwijderen
  4. Wauw Petra dat is echt mooi gedaan hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet te streng zijn voor jezelf hoor! Ik vind het namelijk heel goed voor een eerste keer. Je hebt nu geleerd wat je anders kan doen en dan zal je zien dat het straks heel makkelijk gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het van de week nog een keer proberen, en neem alle tips die ik gekregen heb erin mee....tja en dat strenge voor mijzelf, dat heb ik toch wel een beetje in mijn karakter zitten ...

      Verwijderen
  6. Voor de eerste keer ziet het er goed uit! Ik moet deze nailart ook maar eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk voor de eerste keer en ik vind het ook leuk dat je hiermee bezig bent! Ik moet ook echt een beetje gaan oefenen met dit haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi weet je Manon, ik kom pas nu eens een beetje aan al die dingen toe, wel leuk en ik geniet er ook echt van....

      Verwijderen
  8. Heel leuk om te zien! Ziet er goed uit voor de eerste keer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Netjes gedaan hoor! Ik had het er niet zo goed op zitten na de eerste keer ;)

    Liefs,
    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je, ik moet gewoon nog veel oefenen....komt vast wel goed!

      Verwijderen
  10. Wouw ziet er goed uit voor de eerste keer:D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij toch echt helemaal geen slecht resultaat! Ik vind het een vrolijk en stoer panterprintje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ik heb een vreemde klik met dierenprintjes, altijd al gehad.....dus ja dat is altijd een van mijn eerste keuzes!

      Verwijderen
  12. Het valt nog mee hoor! Nail art is best moeilijk. Je moet veel geduld hebben en inderdaad veel oefenen. Bij mij ging het in het begin ook moeilijk‚ maar nu ik al wat meer geoefend heb‚ gaat het al veel beter! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik moet inderdaad heel veel oefenen en dan zal het heus wel gaan lukken....tenslotte heb ik behoorlijk wat geduld....we oefenen gewoon door!

      Verwijderen
  13. Ik vind het erg meevallen hoor!
    Zelf ben ik ook niet handig in Nail art!
    Maar je zal het zeker beter kunnen :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er wel leuk uit! Helemaal niet slecht voor een beginner :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor een eerste poging vind ik het wel goed gelukt hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind het ook wel mee vallen! misschien zonder dat roze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las dat het handiger is om andersom te doen , eerst roze en dan zwart,...dus ga ik dat maar eens proberen....

      Verwijderen
  17. Ik vind het er nog goed uitzien, maar de lakjes van de action vind ik in het algemeen dik om aan te brengen. Misschien de volgende keer een iets minder dikke lak nemen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat lakje was inderdaad wel dikker dan de andere lakjes, maar ik denk dat ik weer voor de kleur ben gevallen en niet voor de werkbaarheid....dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen
  18. Je hebt al wat tips gehad lees ik! Iedereen is ooit zo begonnen Petra, en zo ook jij! Word vanzelf beter, lekker zo doorgaan!! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad wel leuk al die tips en daar leer ik inderdaad wel veel van...ik blijf oefenen en dan gaat het vast over een tijdje wel veel beter....dank je wel voor je reactie! lief!

      Verwijderen