zondag 15 juni 2014

Nagelverharder Kruidvat strong ( review )

Nagellak, eerlijk gezegd ben ik er gek op sinds ik een kleine 20 jaar geleden gestopt ben met nagels bijten. het liefst draag ik wel elke dag een ander kleurtje. Nu ben ik gezegend met behoorlijk sterke harde nagels maar ik merk dat als ik een langere tijd geen nagellak of nagellak remover gebruik mijn nagels nog sterker worden. Toch heb ik regelmatig dat er een nagel dubbel klapt, splijt of inscheurt en dat is niet heel erg fijn, vaak is het zelfs ook vervelend pijnlijk...Als mijn nagels splijten of scheuren vind ik niet zo mooi meer om ze te lakken en vaak knip ik ze dan toch wel af...

Omdat ik zelf het niet mooi vind om erg korte nagels te lakken en het best wel even duurt voordat kort afgescheurde nagels weer op een behoorlijke lente waren, had ik zoiets....Hmmm voorkomen is waarschijnlijk toch echt beter dan genezen. wat zou er bestaan op dat gebied?...En toen ik bij het Kruidvat, , een verpakking Nail Care Hardener strong zag staan, had ik zoiets van.... Baat het niet,..oke, het schaad waarchijnlijk ook niet!....en zodoende stond ik ietsjes later met de verpakking bij de kassa!

 
Thuis aangekomen, moest ik even onder het genot van een kopje koffie, goed de verpakking lezen voordat ik aan de slag ging met de nagelverharder..de ervaring heeft geleerd dat de verpakkingen overal goed van te lezen om vervelende toestanden of allergische reacties te voorkomen. Bij dit product raad men namelijk aan om de nagelriemen te beschermen met een vette creme, omdat het product Formaldehyde bevat en deze stof kan huidirritatie veroorzaken....
 
De gebruiksaanwijzing is simpel : Breng op de eerste dag 1 laag aan op schone , droge nagels. Goed laten drogen! Breng vervolgens op dag 2, de 2e laag aan. Op dag 3 de oude lagen verwijderen en weer een nieuwe laag aanbrengen. Als kuur 2 tot 3 keer per jaar, gedurende 2 weken gebruiken.....



De substantie is doorzichtig lila van kleur en ruikt , vind niet echt aangenaam, en smeert wel makkelijk uit met het niet al te dikke kwastje. Zelf vind ik het wel prettig dat het kwastje niet al te dik is, want dan is het wat moelijker om naast je nagels te smeren. De nagellak verharder geeft een mooie glans aan de nagellak die hierdoor een gezondere uitstraling aan de nagels geeft. het flesje heeft een elegante uitstraling, door de vorm en de wit parelmoer dop.


 
Ik ben erg tevreden over het product, ook al zie je door de al vooraf behoorlijk, goede algemene conditie van mijn nagels niet erg veel verschil. Ze voelen wel duidelijk harder aan dan voor het gebruik van dit product. Ik vind het wel een prettige ondersteuning om mijn langer heel te houden.Tenslotte zijn je handen erg opvallend en een van de eerste dingen waar men naar kijkt..


Dit product is te koop bij het Kruidvat voor 2 euro 99.

Gebruik jij wel eens een nagelverharder?

Petra ...
 

1 opmerking: