maandag 24 februari 2014

Gadgets....

k ben dol op spulletjes, van die  hele kleine hebbedingetjes waar ik blij mee kan zijn. Zo dol dat het mij eigenlijk weinig kan schelen of ik er wel iets aan heb. Ja, schijnbaar beschik ik toch wel over een aantal typerende vrouwelijkheden en hamstergedrag schijnt er eentje van te zijn. Een Rolodex met alleen de letter S gebruikt, geef maar aan mij want ik kan er wel wat mee! Shampoo sampels voor hooggeblondeerd haar, netpantys maatje S, Happy Meal speeltjes, een puimsteen voor eeltknobbels, het paardenmagazine  Hoefslag  ( terwijl ik peulen scheit voor paarden), een koelkastmagneet in de vorm van een visje, creme's voor de zeer ernstig verdorde huid, of een keycord van een bank. Zo kan ik nog wel een uurtje of wat doorgaan met het verzinnen van allerlei onzinnigheden waar ik dol op ben. Het is nog net niet zo dat ik Martha Hamster heet, maar erg is het wel bedenk ik mij terwijl ik door de polders rondom Utrecht stad fiets.

Ik trap mij de tandjes tegen de wind in op de open stukken en doe lekker rustig aan als ik de wind in mijn rug heb... He! Picknick tafel op links!... hoor ik achter mij...En als ik over het gras heen richting de picknicktafel hobbel en mijn fiets tegen een boompje aan heb geparkeerd schenkt Jan koffie voor ons in, aan de Picknicktafel. Hihi natuurlijk in de gratis kopjes die ik ooit kreeg voor de burendag bij de buurtsuper. Het gras is altijd groener aan de overkant staat er op geschreven in knal groene lettertjes. Ik grijns in mijzelf en check in dit geval of het echt waar is....en ja hoor, het gras is veel groener aan de overkant! Er zitten prachtige wilde ganzen op. Ik geniet ervan om dit weer te zien en verheug mijzelf op de wetenschap dat deze dadelijk weer kuikens rond hebben scharrelen.Wil je een broodje vraagt Jan, terwijl hij een broodje kaas uit een plastic trommeltje pakt. Lekker, zeg ik! Zeg Jan, stonden deze picknicktafels hier al vorig jaar? Volgens mij niet nee, antwoord hij mijn vraag...Zijn best wel mooi, deze!....Hmmm inderdaad....


Als we iets later weer op de fiets zitten, kom ik weer terug op mijn eerdere gedachten, die voor de pitstop bij de Picknicktafel woekerden. Gadgets! ...Hebben, hebben, hebben....Meestal prulletjes die niettemin een hogere verkoop teweeg brengen of dat beogen. Ze worden vaak ter promotie gratis weggeschonken bij artikelen die volgens slimme marketingboys onder de aandacht moeten gebracht worden en we zitten allemaal tjokkievol met die dingen.Toch is de "gadget" die ik nu ervaar, bedenk ik mij, terwijl ik met mijn camera boven een aantal Crocusjes die net uit de knop komen hang  in geen enkele financieele waarde uit te drukken en ik geniet er met volle teugen van.En dan voel ik het weer gebeurden, De kraai in mij word pas echt wakker. Ik word zo hebberig van .....Zulke dagen als deze en ik wil er nog veel meer.

Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten