vrijdag 1 januari 2016

Mijn wens voor 2016














Daar zitten we dan, gezellig bij elkaar..., 1 januari 2016. Een klein beetje misselijk van de oliebollen en een enkeling heeft er ook nog een halfslachtige kater bij. Hopelijk kan nog iedereen even goed dit lezen, als hij of zij dit gisterenmiddag nog kon en gaat ook een reactie achterlaten nog even makkelijk...Zoenen doe ik liever niet, maar anderen mensen iets goeds toewensen altijd wel graag.



Eigenlijk waren de meeste grote  gebeurtenissen van de afgelopen maanden een ware wake up call voor sommige onder ons.  Ze hadden een behoorlijke invloed op de emotionele welstand van sommige mensen, waaronder ik zelf. Echt, ik heb veel nagedacht en zitten piekeren om het allemaal te begrijpen, wat er gebeurde. Nee, ik begrijp er nog steeds geen ene moer van waarom mensen elkaar moedwillig willen, doden, pijnigen en emotioneel beschadigen. Sommige conflicten zijn zo geworteld dat het mij niets verbaasd als men niet eens meer weet waar het conflict nu eigenlijk om gaat...


Er zijn ook zo veel dingen die ons op de een of andere manier verbinden. Ongeachte welke kleur of geloof, een mens heeft zijn bloed is rood en ieder hart klopt. Ook in onze historie , culturen en religie komen toch veel dingen overeen, zelfs beautygerelateerd.!..Zo staan bijvoorbeeld in haast elke cultuur, ...Parels symbool voor tranen Dat is minder grappig natuurlijk..maar zo staan ze ook in bv de Griekse cultuur, vanwege hun schoonheid symbool voor liefde en in Azie bijvoorbeeld weer voor wijsheid. In haast elke cultuur dragen vrouwen ze heel graag in bruidssieraden. Vanwege de ronde vorm en mysterieuze glans juist als symbool voor oneindigheid en eeuwigheid..Dit zijn weer heel positieve dingen natuurlijk...
De meeste van ons weten waarschijnlijk wel dat, er om een stierlijk vervelende zand korrel of andere vreemd irriterende stof in een oesterschelp een laagje parelmoer word gelegd, net zolang tot het een prachtige mooie parel is geworden...En dat.....Dat zou ik eigenlijk ook wel willen doen, met alle vervelende zandkorreltjes zodat we met elkaar, een hele lange, mooie parel ketting kunnen gaan rijgen...

Fijne dag vandaag allemaal








Foto pearls, color range: Mesenso:
Foto oesterschelp: Wallpaperswide

10 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen, ook om zo te horen dat ik niet de enige was die de laatste paar maanden zat te piekeren en niet helemaal mezelf was. Een heel mooi 2016, ook voor jou gewenst!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat was je zeker niet, ik heb er ook veel aan gedacht en ook aan mijn man merkte dat hij er veel over nadacht...Eigenlijk denk ik dat het vreemder is als je er niet over nadenkt en het allemaal niet voelt in je hart....xx

      Verwijderen
  2. Mooi om te lezen en helemaal waar. De laatste maanden zijn niet niks geweest. Ik wens je al het goeds in 2016 ! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel , de laatste maanden zijn emotioneel heel heftig en confronterend geweest voor iedereen...jij ook een heel fijn jaar meis....xx

      Verwijderen
  3. Wat een mooie betekenis van parel geeft meteen kracht als je het leest. Ik hoop dat je voor vecht en transformeert van alles wat negatief en niet goed is, dat alle vervelende zandkorreltjes tot een mooi parel gaan worden Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar hoop is is altijd leven, dus wensen en hopen mag en moet ook zeker in zware tijden...

      Verwijderen
  4. Mooi om te lezen lieve Petra :) Gek he, al dat piekeren. Soms vraag ik mezelf af of de mensen zelf weleens piekeren over wat ze nou aan het doen zijn? Soms schaam ik mezelf al voor een ander om wat diegene doet. Gekke wereld. Lieve Petra, ik wens jou en je gezin alle goeds voor 2016 <3 PS. Ik word altijd dolblij van je comments, je bent lekker jezelf. Gewoon lekker gek :) Houd dat vast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, nou ik denk dat niet nadenken over al die rottige dingen veel vreemder is,...ik hb ook wel eens last van plaatsvervangende schaamte mij voor al die achterlijke dingen die mensen elkaar doen, maar ook voor het feit dat ik, naar mijn idee, toch zelf ook vrij weinig doe om de wereld meer kleine zonnestraaltjes te geven...xx

      Verwijderen
  5. Wauw Petra, wat heb je dit mooi geschreven! Ik snap ook helemaal niet dat je mensen bewust wilt doden of pijn doen, wat is daar nu leuk aan? Jou ook een heel fijn 2016 toegewenst! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meis....Ik snap het ook echt niet, jij natuurlijk ook een heel fijn nieuwjaar...

      Verwijderen