donderdag 3 december 2015

Even een denkmomentje



Heerlijk vind ik de momentjes om even goed na te denken over allerlei belangrijke en minder belangrijke zaken...Zeker zo nu het nieuwe jaar haast aan de deurknop,in zijn hand,  aan ons geweten staat te rammelen. We gaan straks weer massaal aan het sporten, stoppen weer met hele hordes tegelijk met roken en veroordelen ons weer met het grote groepen tot de extreem gezonde happen...

Na ongeveer een maandje heeft meer dan de helft van de mensen hun goede voornemens alweer aan de wilgen gehangen, Dat gedeelte van de mensen heeft die voornemens gemaakt omdat dit zo hoorde en niet omdat ze echt gemotiveerd waren. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die de "schuld" van het laten varen van hun voornemens op allerlei invloeden van buitenaf blijven schuiven. Geeft niets, wij mensen zijn echte keien in het bedenken van excuses. Ik ben daar geen uitzondering op, hoor....

Let maar eens op, als je maar hard genoeg hoest en naar adem ligt te happen, dan lukt het ineens toch wel om te stoppen met roken...Iemand die echt het minimale te besteden heeft, kan ineens heel goed omgaan met de weinige centjes die hij of zij heeft....en kan dan wel op de rem trappen met zijn koopgedrag. En zo kan ik nog wel legio voorbeelden bedenken..

Ooit kreeg ik van iemand het  nadenkertje van de tekst mee naar huis, en tja....volgens mij is het wel een echte waarheid ...

Heb jij de hitte wel eens gevoeld en je hierdoor moest veranderen? 
Of bleef het echt alleen bij een goed voornemen?

15 opmerkingen:

  1. Haha ja dat klopt helemaal, hilarisch. Daarom kun je sommige mensen af en toe ook best wel even laten spartelen...;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik een goed voornemen maak dan neem ik dat meestal wel serieus en hou ik me er ook aan. Ik maak niet 'zomaar' goede voornemens waarvan ik weet dat ik ze toch ga breken. Maar je hebt wel gelijk, als er druk achter zit dan helpt dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog niet gaan nadenken voor goede voornemens omdat ik ook een persoon ben die het leven neemt zoals het is, maar ik moet minder gaan kopen maar of dat zal lukken weet ik niet, oeps! X mooi geschreven petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed artikel om er even bij na te denken... ik doe zelf niet aan voornemens. .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nooit goede voornemens, midden in het jaar kan ik ook veranderen/stoppen met een (slechte) gewoonte. Anders is de druk zo hoog dat het bij voorbaat al mislukt is.Die hitte voel ik dagelijks, maar ik ben niet iemand die alles in een keer om kan gooien. Soms is het passen en meten, maar dat ben ik mijn hele leven eigenlijk al gewend.
    Mooie spreuk, inderdaad een nadenkertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe niet aan voornemens, want ik weet dat ik het dan zeker niet ga doen. Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn workouts en wat gezonder eten en daar wil ik sowieso goed mee doorgaan, maar niet alleen omdat er een nieuw jaar komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ikzelf begin niet aan al die goede voornemens, uit ervaring weet ik dat ik ze toch niet volhoud! Elk jaar zeg ik dat ik gezonder wil eten, maar de dag nadien zit ik al met een zak chips in mijn handen! Het heeft niet zoveel zin dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klopt helemaal. Ik hoop dat het waar is van dat roken, mijn vader zou namelijk echt dringend moeten stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou me ook niet altijd aan goede voornemens ;) Maar ik ga dit jaar weer m'n best doen haha! Wel vind ik dat je niet altijd tot het nieuwe naar hoeft te wachten met die goede voornemens, je kan ook nu al beginnen met je goede voornemen :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe niet aan voornemens, ze mislukken toch altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vroeger deed ik altijd aan goede voornemens. Maar meer om eigenlijk gewoon mee te doen. Op dit moment ben ik blij zoals ik ben! En dat accepteer ik zeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De beste goede voornemens zijn bij mij de voornemens die ik ergens halverwege het jaar bedenk en die ik ook meteen op dat moment moet en zal uitvoeren; dan weet ik zeker dat ik echt gemotiveerd ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad eens tijd om weer goed na te denken over de goede voornemens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doe er niet echt aan. Maar als je its wil kan je het ook en daar is 1 jannuari nou niet persee de dag voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doe niet aan voornemens. Goede wijsheid op het tegeltje

    BeantwoordenVerwijderen