woensdag 22 juli 2015

Waarom je niet echt zuur gaat kijken van Citroenen...

Vorige week vertelde ik dat ik het boek "Good Food"  van Laurianne Ruhe had gekregen en dat ik erg blij was met het boek...Mijn eetpatroon laat wel het een en ander te wensen over. Dit komt toch gedeeltelijk door onwetendheid. Maar natuurlijk mag je niet alles op onwetendheid gooien. Ook gewoonte en gemakzucht spelen hierin ook best wel een rol...Afgelopen week heb ik veel zitten lezen in het boek en weer behoorlijk wat bijgeleerd...



Nu kun je appelen in de praktijk vaak niet met citroenen vergelijken...En ik denk dat ik hier ook niet aan moet gaan beginnen. Toch kwam ik in het boek wel een aantal wetenswaardigheidjes tegen over citroenen...En eigenlijk is het geen informatie waar je zuur van gaat kijken...Integendeel!


Citroenen .....Werken heel goed voor een snelle huidgenezing...Zorgen voor een frisse gezonde glow van de huid... Stoppen de rode adertjes in je gezicht, voorkomen ze spataderen en maken ze  collageen aan. Collageen zorgt tenslotte voor verjonging van de huid, ....Ja dat klinkt niet verkeerd, dacht ik toen ik dit las...

Ook hebben citroenen natuurlijk niet alleen een positieve werking op je huid...Ze versterken je immuunsysteem, verbeteren ze je humeur en je spijsvertering...Ze dragen bij aan verlaging van je bloeddruk en zorgen voor een goede PH waarde in je lichaam...Ze zorgen op die manier voor een betere zuurgraad...



Natuurlijk klinkt dit onwijs leuk, maar ik ken maar weinig mensen die een hapje uit een citroen lekker vinden, Ik ook niet!...Ik kan er natuurlijk wel eentje uitpersen in een kan met water...Een piepklein beetje honig erin...Je hebt dan een heerlijk fris en ietwat zoetig lemon drankje...Heerlijk tegen de dorst!...Of wat denk je van thee laten afkoelen, een beetje verse citroensap en een ijsblokje erin?...

Nu ik al deze voordelen van citroenen weet, ga ik er echt voorlopig niet zuur meer van kijken.
Vind jij zuur een lekkere smaak?









(* dit artikel is geschreven naar aanleiding van de info over citroenen in het boek Good food van Laurriane Ruhe )

9 opmerkingen:

  1. Leuk om zo meer over iets te weten te komen! Ik hou wel van lemon groene thee maar maak dit eigenlijk nooit zelf. Ik heb nooit citroenen in huis. Over mijn schnitzel doe ik ook altijd beetje citroensap maar uit zo'n plastic flesje ;-) Ik hou over het algemeen niet van zuur ben toch meer een zoetekauw ;-) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo een van die mensen die van hele zure drankjes houdt, dus citroenwater vind ik echt heerlijk, haha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk sowieso niet zuur van citroenen haha, ik wist deze weetjes helemaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja ik hou enorm van zuur, ik vind citroensap echt heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder drinkt 's ochtends ook wat lauw water met citroensap erin! Is goed voor de spijsvertering ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handige weetjes! Sinds een paar weken geleden drink ik vaak citroenwater (fruit infused water met citroen). En soms kan ik het niet laten om een stukje citroen te eten!
    Dus toch zonder dat ik het wist goed bezig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige weetjes, ik heb altijd citroenen in huis voor citroen water te makken :)
    Lekker verfrissend!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk al zuur haha. Ik houd van citroen in m'n water. Verder eet ik ze niet, bij het idee al hHaha. Maar de weetjes wist ik niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zo geen fan van citroen! :p maar wel leuk geschreven erover petra!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen