woensdag 13 mei 2015

Syoss ... Keratine Hair Perfection ...


 Sinds ik alweer een behoorlijk tijdje de Hairspray van Syoss, met veel plezier en grote tevredenheid gebruik, was ik echter knal nieuwsgierig naar de andere producten van deze Syoss keratine lijn.. Een tijd terug was er een leuke aanbieding bij de drogisterij. En ik ging overstag, Ik wilde een fles Keratine shampoo en conditioner, voor droog futloos haar aanschaffen...Futloos is mijn haar niet echt, maar droog is het bij tijd en wijle behoorlijk. En dat vind ik best vervelend. Mijn haar krijgt dan het uiterlijk van een pluis van een paardenbloem. Daar word ik helemaal niet vrolijk van...Het is de moeite van het proberen in mijn geval altijd waard. ..




Wat later liep ik met een tasje door de winkelstraat. In het tasje de o zo gewenste producten. Het tasje ging na een tijdje best wel een beetje doorwegen, Logisch, het waren tenslotte best grote flessen. Een inhoud van 500 ml is natuurlijk ook geen heel klein mini  flesje.




Thuis aangekomen bekeek ik de flessen eens goed, mooie rechte flessen die heel goed met elkaar matchen. Wel duidelijk onderscheidbaar, zodat je, jezelf niet makkelijk kunt vergissen als je aan het douchen bent.




Op de achterzijde staat duidelijk gedrukt wat de bedoeling van het product is. maar ook dat de producten 80 % meer keratine bevatten...keratine is een belangrijk eiwit voor de haren. Het zorgt voor zachtheid, veerkracht en stevigheid aan de buitenzijde van het haar...Ook maken deze producten , volgens de flacons, de haarvezels glad, zodat het meer gaat glanzen....Hmmm dat klinkt in elk geval niet verkeerd. 


Op beide flessen staat aan de onderzijde een lijst met ingrediënten. Ik vind het altijd wat lastig om een goed oordeel te hebben over de ingrediënten..Tenslotte ben ik geen chemicus of iets dergelijks...


 Beiden flessen hebben handige klikdoppen, ze sluiten goed af en blijven dit ook na verloop van tijd ook nog doen..Prettig.het gaatje vind ik voor de shampoo wel een beetje aan de ruime kant, Tenslotte vloog er bij de allereerste wasbeurt van mijn haren, met deze shampoo veel te veel shampoo in mijn handen...Zonde zonde zonde...

De shampoo vind ik wel een beetje dun van structuur, Dat had van mij wel ietsjes minder dun gemogen.  Hij is een beetje gebroken wit transparant van kleur. en hij heeft met een gouden glans erover heen. Een heel aparte shimmering. Hij heeft een fijne echte"kapsalonshampoo"geur. en schuimt lekker...



De conditioner is daarin tegen veel dikker van structuur en neigt naar aanvoelen als : naar een haarmasker...Het product ruikt ietsjes anders dan de shampoo, maar heeft wel dezelfde ondertoon in zijn geur...Ik moet best wel hard knijpen in de fles om er een behoorlijke hoeveelheid voor mijn haar uit te krijgen, dat vind ik minder prettig eigenlijk......Hij masseert wel prettig in en doet zijn werk best erg goed...


Zijn deze producten voor herhaling vatbaar?

Voor mij persoonlijk niet. De producten doen namelijk te veel voor mijn haren. Mijn haren zijn schijnbaar niet droog genoeg. Hierdoor voelt mijn haar naar mijn idee, wat vettig aan, Dat is echt suggestie, want dat is mijn haar is zeker niet vet...Waarschijnlijk is het zo glad, dat mijn handen er gewoon heel erg makkelijk door heen gaan...Ook heb ik het gevoel dat mijn krullen erg compact zijn. En dat is gewoon erg wennen en vind ik niet zo heel prettig aanvoelen...

De producten is echt wel goed maar jammer genoeg minder geschikt voor mijn haar. Zij geven mijn haar net een klein tikkie TE veel...Droog haar heb ik zeker niet meer, daar zijn de producten dus echt heel goed geschikt voor. Ik kan het zeker aanraden als je chronisch het droge haar probleem hebt...

Deze Syoss keratine hair perfection producten kun je aanschaffen bij diverse drogisterijen voor een prijs van 4, 99 per stuk! Ook hebben een aantal drogisterijen regelmatig leuke aanbiedingen van Syoss..

Heb jij wel eens een product aangeschaft wat net iets TE veel voor jou doet?


16 opmerkingen:

  1. Ik heb ook heel lang Syoss gebruikt, maar sinds mijn haar ontkleurd is vind ik dat hun producten het te pluizig maken. Jammer eigenlijk want ik ben er heel lang tevreden mee geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze producten ook getest en ik vond ze wel fijn werken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk nog nooit Syoss ten volle gebruikt. Een keer maar dat was een verkeerde type en sinsdien nooit meer gekocht. 4.99 EUR voor 500 ml is absurd weinig. Je krijgt die fles ook nooit van je leven op :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De prijs is ook gewoon heel erg goedkoop, en je hebt echt gelijk, ik gebruik deze flessen al echt een heel lange tijd...De producten zijn ook echt goed, alleen net iets TE voormijn haar...de hairspray is ook echt een toppertje...

      Verwijderen
  4. Fijne review! En zeker dus een aanrader voor de droge koppies haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oe, dat is niet verkeerd! Ondanks mijn kappershampoo vol keratine heb ik nog steeds pluis op mijn hoofd op sommige dagen, dus dit klinkt als best wel geschikt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, het pluizen, dat weet wat...Ik ken het wel, zelf heb ik er nu niet zo veel last meer van, ben het veel minder vaak gaan wassen en fohnen en o.a. deze shampoo en conditioner een tijdje gebruikt,...het heeft naar mijn idee net ietsjes te goed geholpen hijhi( wat kunnen vrouwen toch eigenlijk miepen over hun producten )

      Verwijderen
  6. wat jammer zeg.... :( maar ja je hebt het geprobeerd toch ?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken dit totaal niet. Ik gebruik alleen haarlak van Syoss die vind ik altijd erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De haispray van Syoss is echt geweldig fijn, ik gebruik hem ook vaak...

      Verwijderen
  8. Ik heb deze producten nog nooit gehad, maar toch klinkt het goed! Ik hou wel van lekker dikke conditioner. Die lekker in je haar blijft hangen en er niet meteen uitglijdt. Fijne review :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij blijft inderdaad erg goed zitten, en doet zijn werk prima, dat zeker wel....

      Verwijderen
  9. Het lijkt me erg lastig wanneer je krullen hebt om de juiste producten en/of merken te vinden. Van mezelf heb ik haar wat snel vet wordt. De shampoo laat ik dan ook graag in het schap staan. Sinds ik mij haren heb gekortwiekt, gebruik ik geen conditioner meer.
    Tot enkele jaren geleden gebruikte ik de droogshampoo van Syoss. Die was zo ontzettend fijn. Helaas is deze niet meer verkrijgbaar. Dagelijks gebruik ik nog wel de haarspray. Een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, krullen zijn soms inderdaad erg onhandig...want ook met krullen heb je natuurlijk ook vaakde "normale" haar probleempjes. Als ik geen conditioner gebruik is het net een bos kabeltouw wat ik op mijn hoofd heb, niet door heen te komen met een kan of borstel ( ook niet als het kort is )
      het klinkt erg vreemd misschien, maar ik heb ook nog heel veel haren op mijn hoofd....De Syosse hairspray vind ik ook heerlijk en ook met deze producten zijn erg goed, alleen jammer genoeg niet voor mij...we zoeken gewoon weer verder voor fijne producten....

      Verwijderen
  10. Ik ken deze shampoo niet, maar jammer dat ze niet werken voor jou haar dus ga ik het ook niet proberen :)
    Leuke review! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel duidelijk review..ik heb niet zulke goede ervaringen met Syoss..maar ieder zo z'n smaak..voor degene die ze regelmatig gebruiken zijn er handige pompjes voor op de grote flessen die best lang meegaan dan kan je het er makkelijker uit pompen..net als bv bij handzeep ..Zo verspil je niet wat onnodige hoeveelheid shampoo.

    BeantwoordenVerwijderen