woensdag 24 december 2014

Persoonlijke gedachte,



Jooooooh mam, klinkt het vrolijk in mijn oor als ik de telefoon opneem. Ben je al weer een beetje opgeknapt? ...Ja hoor, het gaat weer helemaal prima! antwoord ik. Mooi zo! klinkt het vrolijk. Het is haast kerstmis he? zegt hij dan. Jep, antwoord ik!

Moet je morgen ook nog werken? vraag ik hem. Ja,  ik ga morgen gewoon werken,! Weet je toch druk, druk, druk ,op de zaak! Ja,  klopt altijd rond deze tijd!  Elk jaar het zelfde en ook ieder mens wat in een beroep werkt, wat 24 uur per dag door gaat kent en weet het! Veel mensen ziek, of op vakantie!... Thuis zijn, met feestdagen is niet zo vanzelfsprekend voor iedereen!

Ook voor de mensen in mijn gezin is het niet zo vanzelfsprekend om thuis te zijn. Zelf heb ik lang als beveiliger gewerkt. Hierdoor was ik altijd weinig thuis met feestdagen. Mijn beiden inmiddels volwassen zoons werken beiden als vrachtwagenchauffeurs. En ik ben er trots op , maar vooral ook blij om dat mijn beide jongens in deze economische moeilijke tijd hard werken.

Ze moeten vaak "Nee " zeggen tegen een heleboel dingen die haast vanzelfsprekend zijn. Regelmatig moeten ze leuke, fijne en gezellige  uitnodigingen afslaan, omdat ze naar hun werk moeten op de meest vreemde tijden. Ze moeten regelmatig ongezond eten, slapen op een afgelegen parkeerplaats en soms uren en uren ergens wachten. En hebben een hele verantwoording over de vracht die ze bij zich hebben. Ook hebben zij een grote verantwoordelijkheid voor hun medeweggebruikers.



Tenslotte zijn zij minder kwetsbaar als medeweggebruikers, in hun kleine autos, die ook de weg gebruiken... Ja, ik ben best trots op mijn jongens, maarrrr ik ben ook trots op de beide dames die hun partners zijn. Deze dames hebben het ook niet altijd makkelijk door de baan van hun vrienden. Zij zijn ook vaak zonder hun geliefden op momenten dat je soms liever niet alleen bent...Zo ook soms met Kerstmis!..

Nu zijn mijn jongens en schoondochters natuurlijk niet de enige die hier voor staan. Wat te denken van politieagenten, mensen die in personenvervoer werken, taxichauffeurs,  ambulance personeel, verpleegkundigen, brandweerlieden, en allerlei andere hulpverleners? Zo kan ik nog wel even doorgaan! Ook hun hebben allemaal partners of kinderen!...


De feestdagen zijn niet altijd alleen maar glitter & glamour. Maar ook dagen van opoffering voor sommige van ons...Ik ben trots op al deze mensen...
En in gedachten ben ik bij ze, vandaag met Kerstmis!

Fijne feestdagen!



8 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven lieve Petra. Ik wens jou en je gezin ook fijne feestdagen toe <3 liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens. Mijn oudste zoon is militair en kan er ook niet altijd bij zijn! Mijn gedachte ook bij alle militairen die nu in een uitgezonden gebied zitten en al hun familie's die ze moeten missen de komende feestdagen! Goed om hier inderdaad even bij stil te staan! ;-) Xxx Fijne feestdagen ;-) Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je hele fijne feestdagen toe! Geniet ervan =)

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan ... Maar je hebt volledig gelijk, niet iedereen kan Kerstmis thuis bij vrienden of familie vieren. Toch wens ik jou, je man, je zonen en al je andere dierbaren een gelukkige Kerst en Nieuwjaar! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend mooi gesproken. Ik ben helaas ook zo'n partner. Vriendlief is ook een vrachtwagenchauffeur. En dan ook nog 1 die veel met horeca te maken heeft. Dus dat is dubbel eigenlijk. Het zijn ooit lange eenzame dagen dus ja mijn gedachten zijn ook bij alle eenzame partners met deze dagen.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geschreven!
    Soms staat een mens daar gewoon niet bij stil dat er mensen moeten werken & heb daar zelf ook veel respect voor!
    X

    BeantwoordenVerwijderen