maandag 22 september 2014

Geproefd: Go! Green bar!



Enige tijd terug kwam ik na het hardlopen met een vriendin voor het eerst, in aanraking met Go! Greenbar. ...... Go! Greenbar? vraag je je nu vast af, ...Dat is logisch, ik had er ook nog nooit van gehoord.  Go! Greenbar is een 100% natuurlijke vruchten-noten reep , die gemaakt is met superfoods! 


Superfoods komen direct uit de natuur en hebben diverse positieve uitwerkingen op het immuunsysteem. dat is niet verkeerd natuurlijk...Het immuunsysteem is tenslotte heel belangrijk voor het welzijn van het menselijk lichaam.

In deze tijd waarin we allemaal terecht kritisch kijken naar wat we gebruiken of op onze huid smeren, is het natuurlijk helemaal niet raar dat we ook kritisch kijken naar wat wij opeten of opdrinken. Dat klinkt niet verkeerd toch?



Kijk je even mee naar dit gezondere tussendoortje?

Er zijn 2 verschillende smaken...Choco Coco & Very Berry... 

Over de verpakkingen  valt, buiten dat hij niet helemaal standaard voor biologische voeding  is, en ze best wel op elkaar lijken, weinig negatiefs te zeggen. Hij is kleurrijk, opvallend, vrolijk en erg glimmend...Ik vind het een leuke verpakking om te zien.


Op de achterzijde van de verpakkingen staat een erg duidelijke lijst met ingrediënten in een viertal talen, waaronder ook Nederlands. Ook staat er op dat de bars geproduceerd zijn in een fabriek , die ook melkproducten, soja, gluten. pinda's & zaden verwerkt. Voor mij maakt het niets uit, maar ik weet dat het voor mensen wel van belang kan zijn...Ik vind deze vermelding een groot pluspunt aan de verpakking


Ook staat er een duidelijke houdbaarheidsdatum op vermeld. En een goed leesbare lijst met calorieën. je hoeft geen kanjer te zijn in omrekenen, want er staat op vermeld hoeveel calorieën, 100 gram Go! Greenbar heeft. Maar ook hoeveel 1 reep bevat!...De verpakking heeft een inhoud van 55 gram...

De Choco Coco bar bevat  241 calorieën en de Very Berry 222 calorieën. Dit vind ik toch nog behoorlijk veel voor een tussendoortje..De bars bevatten geen toegevoegde suikers, maar wel natuurlijke suikers....



De verpakking krijg je heel makkelijk open.

De bars hebben een donkere kleur en zijn lekker stevig van structuur, maar zeker niet taai of stug


In de Very Berry variant vind je duidelijk zichtbaar, stukje pistachenoot, Cranberries, Goji bessen, cashewnoot terug. Ook proef je deze ingrediënten , maar ook dat er biologische dadelstroop gebruikt is  als natuurlijk zoetmiddel. Deze bar ruikt echt naar deze Superfoods....

In de Choco Coco variant zie je duidelijk zichtbaar, stukjes pistache & cashew noten, stukje cacao en kokossnippers zitten..Ook hier werd biologische dadelstroop gebruik, maar ook behoorlijk wat cacao om de bar de heerlijke chocosmaak te geven...Ook deze bar ruikt naar Superfoods en smaakt iets wat bitterder . Wat natuurlijk logisch is want Cacao is van nature helemaal niet zoet....



Conclusie:

De Go!Greenbars zijn erg lekker. Toch moet je er niet helemaal los op gaan...
Het aantal calorieën in een bar is, ondanks dat de ingrediënten gezonder zouden zijn,
best nog hoog voor een tussendoortje..vind ik!
Ook de prijs is niet erg budget want...Superfoods zijn gewoon niet heel erg goedkoop...
De prijs is namelijk 2, 15 per stuk.
Je kan ze hier kopen >> Klikkerdeklik

Had jij wel eens van de Go! Greenbars gehoord?
En wat eet jij als tussendoortje? 






22 opmerkingen:

  1. Nee ik had er tot nu toe nog nooit van gehoord! Ik weet niet of het iets voor mij is! Mijn tussendoortje is een stukje fruit of een pakketje met granenkoekjes met choco van de Lidl ;-) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij eten ook veel fruit hier in huis, maar soms zijn we ook wel eens een beetje lui!

      Verwijderen
  2. Oehh klink lekker ik had hier eigenlijk nog nooit eerder van gehoord x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet voor dat mijn hardloopmaatje ermee kwam aanzetten...

      Verwijderen
  3. ik vind ze er persoonlijk niet zo smakelijk uit zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Geweldig, lekker eerlijk...daar houd ik van! leuke reactie Amy....

      Verwijderen
  4. O nee nee, geen stukjes in m'n eten :S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet echt iets voor mij, ik eet liever fruit als tussendoortje.
    Wel een leuk artikel!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fruit is ook erg lekker, welk fruit vind jij het lekkerste?

      Verwijderen
  6. Ziet er interessant uit! Misschien een keer testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog nooit van gehoord :). Maar ik eet liever müslirepen!
    Fijne artikel X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ik had er ook nog nooit van gehoord tot mijn hardloopmaatje er mee kwam om te proberen....

      Verwijderen
  9. Ik kende het nog niet, maar het lijkt me niet echt iets voor mij! Zoals je al aangaf, bevat de reep redelijk veel calorieën voor een tussendoortje en de prijs is ook niet mals!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de prijs ook erg hoog, maar je weet het Lieselot....je moet wat voor je lijn en je gezondheid overhebben....( zeggen ze).... :-) het eerste wat afvalt is altijd je portomenee....

      Verwijderen
  10. Ziet er lekker uit en klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze zijn best smekleijk, het is in elke geval geen hap lucht, je zit na het nuttigen behoorlijk vol!

      Verwijderen