donderdag 26 juni 2014

Review: Max & More, Cosmetic Beauty Brushes ...

Tja Kwasten, dat is altijd een hot item, zowel bij make up gebruiksters als bij kunstschilders, Nu ben ik wel een beetje creatief aangelegd dus ook een beetje rommelen met kwasten, een linnen doek en een paar tubes verf, vind ik wel erg leuk..Ook met make up, aan de slag gaan vind ik heerlijk, alleen ben ik wel tot de conclusie gekomen dat mijn gereedschap op het gebied van Schilderen beter uitgerust is als mijn kwasten die ik gebruik bij mijn make up...En toen ik op zoek ging naar een paar behoorlijke kwasten op het internet, schrok ik mij een ongeluk van het prijsverschil wat er is tussen kwasten en kwaliteit...Je hebt synthetische kwasten, ossen haar, marter haar, eekhoorn haar en pony haren kwasten....Nu wist ik wel dat er allerlei haarsoorten gebruikt werd voor kwasten en penselen maar pony haar, daar had ik nog nooit over nagedacht. .zo zie je maar een mens is nooit te oud om te leren.



Toen ik een tijdje had rond gekeken bij de diverse online winkels, bleef er maar een idee in mijn hoofd hangen en dat was..Iemand die niet kan schilderen kan dat ook niet ineens als hij onwijs dure marterharen penselen heeft, ....het maakt het makkelijker werkbaar dat wel....Oefening baart dus kunst en met dat idee ging ik op pad gisteren, naar een paar zachte maar vooral betaalbare kwasten...en die vond ik, bij Action, Max & More, Cosmetic Beauty Brushes...een leuk uitziend setje brushes van 5 stuks, zachte syntetische kwastjes van tussen de 12 en 15 centimer groot...In een plastic etuitje met de merknaam erop..Ze zien er schattig uit, roze met kleine stipjes, plastic handvatjes...en hebben een vernikkelde bus waarin de syntetische, zwarte haren vastzitten...






In het setje zitten een Powder/Blush Brush, een Eyeshadow Brush, een Angle Eyeliner Brush, Lip/Concealer Brush en een Eyelash grooner / eyebrow comb....en voor mensen die niet veel makeup hebben of gebruiken is dit een leuk setje om te beginnen, lijkt mij. Ze voelen zeer zacht en prettig licht aan en liggen best goed in de hand...


 



Voordeel vind ik de prijs en het feit dat syntetische kwasten minder onderhoud behoeven dan bv Marterharen of Eekhoornharen penselen ..Ook de prijs vind ik een groot voordeel.....En zaten er geen haren los toen ik stevig met de kwasten over mijn hand wreef en deze vond ik ook niet terug na gebruik op mijn gezichtshuid....

Nadeel vind ik dat de opgeprinte polkadots op het handvat er spoedig af zullen zijn bij veelvuldig gebruik en ook het uiterlijk van het etuitje is niet om over naar huis te schrijven...



Ik denk dat ik de tijd die ik nog nodig heb behoorlijk kan overbruggen met dit kleine, budget setje van 1 euro 29, wat ik kocht bij Action..
Welke kwasten vind jij fijn om te gebruiken?

Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten