vrijdag 6 juni 2014

Hoe het balletje kan rollen ...

Er zijn van die dagen dan weet ik het 100 % zeker....Ik loop echt achter op sommige gebieden..Gisteren had ik zo een dag, dat ik toch weer hevig aan mijn eigen snappertje stond te twijfelen...Ooit was ik een echte work a holic en sinds dat ik thuis ben komen te zitten met een burn out, weet ik soms niet wat mij overkomt...Ik heb namelijk een echt mannen beroep uitgevoerd en zat dus altijd tussen mannen, en de meest mannen weten echt weinig tot niets over nagelak, hydraterende dagcreme, reiningings lotionnetjes of lipstick...een enkele uitzondering natuurlijk daar gelaten, maar neem aan in mijn beroep geven de heren het echt niet toe dat ze in hun vrije tijd wel eens hun body scrubben of een lipstick gebruiken..

Maar even terug naar mijn onwetendheid op het gebied van girly, girly zaken...Gisteren liep ik dus in een winkel en zag daar een verpakking staan waar een aantal flesjes in zaten die de vorm hadden van een minituur nagelakflesje...en ik heb best aardig lange nagels van nature en ik heb niet zo onwijs veel nagelak, dus als een soort van havik duik ik op die pakketjes...en zie daarin 3 flesjes met nagelak, eentje in een onwijs mooie kleur, een blanco en ....Ohhhhh...huh? een flesje met piepkleine balletjes...Even krab ik achter mijn oor en bedenk mij dat het wel idioot over moet komen om aan iemand te vragen wat nu precies de bedoeling is van die balletjes. Uiteindelijk kwak ik ze in mijn mandje, reken ze ietsjes later af en terwijl ik naar huis loop bedenk ik dat het toch van de gekke is dat ik gewoon niets van zulke zaken af weet...

 
Thuis aangekomen heb ik al een gedeelte van het raadsel ontrafeld, over hoe je die balletjes nu gebruikt...die kwak je natuurlijk op de fel gekleurde nagellak en uit eindelijk lak je de boel af met de blanco nagellak...zo gezegd zo gedaan en ietsjes later kijk ik vrolijk naar het resultaat, het ziet er best aardig uit....alleen een ding....Hoe krijg ik de balletjes die naast mijn nagels zijn gevallen nu weer in dat flesje?...Als ik ietsjes later probeer de balletjes terug in het flesje te kieperen, rollen ze over de tafel, stuiteren op de grond...en word het een zooitje eerste klas.....Hmmmm, dat vereist inzicht, en als ik ietsjes later met een trechtertje gevouwen van papier de balletjes terug aan het gooien ben denk ik dat beauty echt,, eigenlijk creativiteit en handigheid vereist....en ben ik blij dat ik mijn hand niet omdraai voor een beetje Origami , tenslotte kon ik vroeger best wel aardig kraanvogeltjes vouwen en oplossingen bedenken, ach dat lukt ook best...



Als ik iets later de flesjes dicht gedraaid heb en weggezet, kijk ik nog een keer naar mijn nagels....Mijn mond valt open....geen balletje op mijn nagels meer , in de verste verte meer te zien, lekker dan zeg! ....Grrrr Balletje, balletje is ook complete suggestie en lijkt veel mooier dan het daadwerkelijk is...Misschien moet ik toch maar weer kraanvogeltjes gaan vouwen!

Petra
 

2 opmerkingen:

  1. haha, wel balen dat alle caviar pearls weer van je nagels waren verdwenen.! maar je hebt het in ieder geval geprobeert ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ....ik zie de humor van zulk soort dingen eigenlijk wel in. ;)

      Verwijderen