vrijdag 13 juni 2014

Etalage shoppen ...

Een heleboel mensen houden van winkelen, en als je ze vraagt waarom, ....dan zeggen ze toch vaak dat het fijn is om iets nieuws te kunnen kopen of om te bekijken wat er te koop is in de winkels...Vrouwen vinden het vaak erg gezellig om met zijn tweetjes te doen, kletsen wat met elkaar , moeten vaak winkel in wankel uit, kletsen met elkaar over persoonlijke zaken en over de producten en mannen gaan toch ietsjes vaker wat doelgerichter naar een winkel....Hop, naar bijvoorbeeld de electronicawinkel en dan voeren ze vaak hele gesprekken over de laatste nieuwe computer of telefoon met een ( vaak ) eveneens mannelijke verkopers.

Beide manieren zijn natuurlijk prima en het gaat er tenslotte om dat je het zelf leuk vind. Doordat je erg veel online kan shoppen veranderd de manier van winkelen wel voro een heleboel mensen en eigenlijk blijf ik het toch opvallend vinden dat het vaak zo ontzettend druk is en blijft in een groot aantal winkels...Ergens is dat natuurlijk ook wel begrijpelijk, producten in de winkel zijn tastbaar en het assortiment is vaak vele malen groter...Zelf vind ik aan het echte winkelen toch wel het voordeel dat je goed de producten kan gaan vergelijken, zowel in kwaliteit als in prijs. En een ander voordeel is natuurlijk wel dat er niet een behoorlijk groot bedrag aan verzendkosten betaald hoeft te worden...

Zelf ben ik een echte etalage shopper, ....Ik kijk heel erg graag etalages, geniet daar echt van , want tenslotte is het toch het visitekaartje van het bedrijf en behoort deze uit te nodigen om in de winkel te komen kijken naar de producten. Toen ik nog een jong meisje was gingen wij, mijn ouders en ik vaak wandelen op zondag en dan liepen we door de winkelstraat naar het park. ik keek mijn ogen dan uit, in die stille winkelstraat naar al die mooie etalages...En er liepen meer mensen etalages te kijken. Ietsjes later kwamen de ijzeren hek rolluiken en uiteindelijk werden winkelstraten na sluitingstijd compleet uitgestorven. Daarom heb ik besloten om elke week, het centrum van mijn woonplaats, Utrecht in te gaan en een foto van een etalage te gaan maken, die mij persoonlijk aansprak....


 
De keuze viel deze keer op de etalage van Yves rocher, in Hoog Catharijne. Dit is een kleiner filiaal, waar waarschijnlijk toch een groot aantal reizigers naar binnen zullen komen. Het is een wel een gezellig winkeltje, met leuke, vakbekwame dames en een leuk, vrolijk assortiment...Ik bleef stilstaan voor deze etalage omdat de kleur van lippen op de affices zo onwijs mooi en opvallend was. Ook was de etalage erg rustig en dit sprak mij erg aan...heerlijk ....een echte etalage om even bij stil te blijven staan.



Ga jij eigenlijk wel eens etalage shoppen?

Petra



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten